Enkele vragen over de v90 Update Alarmsysteem
Enkele vragen over de v90 Update Alarmsysteem
Update 27-06-2012
Vandaag bij de lokale Volvo Dealert een steunrubber besteld om de Aw4043 bak te ondersteunen. Ik had het rubber bekeken toen de auto op de brug stond en er zat een kleine cm speling! Dus maar even een nieuwe eronder.
Een batterij voor de alarmsirene was niet meer leverbaar, ga maar naar de sloop. Op de eerste foto staat de achterkant van de sirene afgebeeld. Daar staat toch duidelijk NICAD op, volgens mij een aanduiding voor ene batterij.
Op de tweede foto is de locatie van de sirene te zien, boven de accu.
Hoe vervang ik de batterij vand e sirene?
===============
Beste mensen,
Helaas heb ik door omstandigheden meer tijd om me met mijn Volvo bezig te houden. Ik heb een paar vragen waar ik met de zoekopdracht op dit forum niet helemaal uitkom.
Hoe euroalarm te programmeren?
Ik heb verschillende draadjes op dit forum gelezen over het euroalram. Ik heb ook zo'n systeem in mijn V90. Het werkt allemaal prima met uitzondering van de sirene. Die doet het wel maar héél zachtjes. Met enige humor zou ik kunnen zeggen dat zelfs het alarm beschaafd klinkt, net zoals de rest van de auito, maar ik ben toch nieuwsgierig wat ik met het beroemde/beruchte zwarte en rode sleuteltje kan.
Ik heb 2 AB's die werken, CDV werkt goed, de sirene zit boven de accu en klinkt zoals geschreven iets te bescheiden. De handleiding van het systeem heb ik al doorgelezen maar daar staat niets over programeren in.
vraag 1: Kan ik het geluid van de sirene luider laten klinken?
Vraag 2: Wat kan ik met het zwarte sleuteltje?
Vaag 3 Wat kan ik met het rode sleuteltje?
Ecu
De motor van mijn V90 is een 180 pk, meer dan voldoende vermogen voor mij maar ik lees dat de 204 pk versie nog mooier loopt en wat zuiniger is.
Vraag 4: Kan ik zonder aanpassingen een ecu van een 204 pk erin lepelen?
Vraag 5: Wie heeft er ervaring met het optimaliseren van de 'mapping'van de originele ecu en zijn de kosten te overzien?
trillen
Bij bepaalde snelheden trilt de auto een beetje. Met name bij het acceleren voel je de trilling onder je kont, het stuur trilt maar héél erg weinig. Alle vier de banden zijn vorige week fijn gebalanceerd. Dat heeft al heel veel opgeleverd.
Vorig jaar zijn álle rubbers aan de voorkant vernieuwd incl. fuseekogels, stuurstangen en reactiestangen.
Het tussenaslager is ook al verniuwd. Alleen de rubber baksteun is nog versleten.
Vraag 6: Kan het versleten bakteunrubber de boosdoener zijn van het trillen?
Als de infomatie vertrouwelijk is dan graag een reactie over de mail of een PB.
Alvast bedankt.
Marcel
PS. Ik heb de discussie geopend in Algemeen techniek omdat er zowel motoriscche, onderstel en een electronica vragen zijn.