Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/opgelost: nu extra compressor over

opgelost: nu extra compressor over

opgelost: nu extra compressor over

- Ingediend door mennol , op 20 jun 2012 - 17 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Ik heb mijn airco laten controleren en heb gisteren einde dag mondeling de terugkoppeling gekregen van de airco specialist (Den Haag):

1. O-ringetjes bij de het droogfilter zijn kapot. Daar lekt het en dat is te zien aan de groene sporen op de leidingen: 50 Euro (arbeid) - had ik zelf ook al gezien, vandaar de controle...2. lek in de condensor: nieuwe condensor 400-500Euro incl arbeid.3. afgebroken Kluts (of clutsch, fonetisch...) bij de pomp. Pomp moet uitgebouwd en onderdeel vervangen (2-3 uur werk). Het is niet zeker of dit onderdeel apart (zonder nieuwe pomp) te verkrijgen is.4. Die kluts breekt eigenlijk alleen maar af als de pomp te heet wordt. Een te hete pomp duidt op einde leven...Aangzien de pomp toch uitgebouwd moet worden voor de kluts (ofzo) kun je nu beter de pomp vervangen.Ik heb eigenlijk twee vragen:1. Wordt ik hier onnodig op kosten gejaagd, zowel qua prijs als qua gebreken? Ik kan het zo moeilijk controleren...2. Wat veroorzaakt nu wat? De Airo is twee jaar geleden gecontroleerd en gecertificeerd. het lijkt mij zo onwaarschijnlijk dat dit allemaal onafhankelijk van elkaar misgaat. Of heb ik gewoon pech? Of zou het leeglopen van het aircosysteem door verschillende lekkages een overbelaste pomp kunnen veroorzaken, die daardoor te zwaar gaat lopen, te heet wordt en daardoor de kluts (ofzo) afbreekt?Ben benieuwd wat jullie van dit (voor mij) mysterie vinden.Dank alvast!Menno.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.