Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van 940-SE/Vakantie Zweden 2012

Vakantie Zweden 2012

17/06

2012

Vakantie Zweden 2012

- Ingediend door 940-SE , op 17 jun 2012 - 7 Reacties -

Onze vakantie ging dit jaar, via Kopenhagen, naar Zweden, met de auto. Onze 940Se op benzine, recentelijk voorzien van nieuw spuitwerk op het dak en motorkap.

We vertrokken 3 juni bij het opkomen van de zon. Kopenhagen was onze eerste bestemming, hier zijn we 2 nachten gebleven. De rit was ongeveer 900 kilometer. Alles ging voorspoedig en rond 16.00 kwamen we aan bij de geboekte Bed en Breakfast in een buitenwijk van Kopenhagen.

Na 2 overnachtingen vervolgden we onze reis naar Malmo, ongeveer een half uur rijden vanaf Kopenhagen via de Oresund brug.

Malmo

Net boven Malmo ligt Lund, een studentenstad met een aantal mooie gebouwen en kerken.

Wij zijn uiteindelijk naar Goteborg doorgereden voor de volgende overnachtingen. Hier hebben we het Volvo museum bezocht uiteraard!

Helaas konden ze niet veel zeggen over mijn type Volvo, wilde wat meer weten over de productieaantallen onder andere.

Wel heel veel mooie en bijzondere modellen gezien. Zoals de VCC, concept car van de uiteindelijke 700 serie, de YCC, ontwikkeld voor en door vrouwen. Vanuit de bestuurderspositie kun je zien hoe groot de auto is, handig voor inparkeren e.d., ook is er goed zicht over de schouder.

Er kwam nog een delegatie zakenlui binnen, deze werden in stijl afgezet. Een verlengde s80 stond buiten te wachten.

Een drietal 760's

Vanuit Goteborg vertrokken we naar Vanersborg, een kleine plaats aan een meer. De tent stond desolaat en verlaten aan een meer ver van de bewoonde wereld. Om negen uur in de avond scheen de zon nog fel en was het heerlijk vertoeven in alle rust.

Na een overnachting in Vanersborg vertrokken we richting Orebro, we stopten bij Nora. Een pittoresk dorpje boven Orebro. De tijd had hier stilgestaan, klinkerwegen en telefooncellen op de hoek van de straat.

We checkten in bij een hostel. Deze hostel zit in een oud treinstel, we sliepen in een oude slaapwagon, erg warm maar knus. Wel erg gehorig.

Bij aankomst bij de auto constateerde we dat het open dak niet helemaal lekker sloot. Balen, want vrijdagmiddag zijn de autobedrijven dicht, in geen honderd kilometer een Volvo garage en een weekend met mogelijk regen. Gelukkig geen lekkage maar enkel windgeruis.

Na de overnachting in het hostel in Nora, doorgereden naar Uppsala. Hier waren we uitgenodigd voor een festival, Volt festival. Voor een ieder die van elektronische muziek houdt een must see. Zeer goed geregeld, gratis koud water, toiletten en kluisjes. Als hoofdact was Wolfgang Flur geboekt, ex lid Kraftwerk. Niet heel bijzonder maar het is een ex lid van Kraftwerk, dus moet je het gezien hebben... (http://voltfestivalen.se/2012/)

In Uppsala sneuvelde de centrale ontgrendeling op afstand van de auto, motortje was stuk. Dit is de derde keer inmiddels en er wordt nu weer een slot ingezet, er is geen origineel product verkrijgbaar helaas. Lastig om de auto open te maken via de passagiers kant maar te doen.

Na Uppsala, is het een klein stukje naar Stockholm. Drukke stad om doorheen te rijden, maar goed te doen. Parkeren is een kriem en duur. Wij stonden in een garage van het hotel, naast een Phaeton van het hotel en een Porsche Carrera.

Stockholm is erg leuk en er zijn veel musea en bezienswaardigheden. Vergeet niet een Stockholmkaart te kopen bij de toeristeninformatie, beschikbaar in 1,2 of 3 daagse kaarten. Veel musea zijn dan gratis toegankelijk en het openbaar vervoer ook. Value for money, zo'n kaart.

Vanuit Stockholm zijn we naar Granna gereden, bekend om zijn zuurstokken. Leuk klein, te duur hotelletje gevonden met een mooi uitzicht.

Na de overnachting in Granna zijn we doorgereden naar Kosta, hier bevindt zich een glasblazerij.

In het hele gebied zitten meerdere glasblazerijen maar degene in Kosta is wel de bekendste, Kosta Boda.

Vanuit Kosta zijn we in een keer naar huis gereden. Ruim 1000 kilometer.

 

Al met al een hele geslaagde vakantie met de eigen Volvo. Bij elkaar ruim 5100 kilometer in 10 dagen gereden. Heb 2 en een halve liter olie in de motor gegooid. Schade aan de centrale vergrendeling en het open dak, maar verder geen enkel probleempje, zelfs niet naar 12 uur non stop rijden. Daarom Volvo, for life..

De benzine, tja, erg veel getankt, hoeveel liter weet ik niet. De prijs voor een liter 95 in Zweden, €1,93. Hier probeer ik maar niet aan te denken.....

 

Groet, Mark.

  • blog van 940-SE
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Profiel

940-SE
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025
  • volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde
    26 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.