Hall sensor signaal B230FT
Hall sensor signaal B230FT
Mijn B230FT ('89) wil niet meer aanslaan.
Oorzaak ligt 'm bij mijn gevoel in de Hall-sensor in de ontstekingsunit; ik heb dit vaker meegemaakt. Nu heb ik echter twijfels over de juiste werking. Volgens de documentatie zou ik het volgende moeten meten:
- Rode draad: accuspanning bij contact aan
- Zwarte draad: massa
- Blauwe draad: signaaldraad. Volgens Brickboard.com zou deze moeten wisselen tussen 12 en 0V en moet deze bij contact aan 5V geven
In de signaaldraad zit mijn twijfel. Ik heb beroepsmatig met relatief veel Hall sensoren te maken gehad. In de meeste voertuigen wordt de sensor van een spanning voorzien van 5 V en wisselt het signaal tussen de 0 en de 5V. Een enkele keer ben ik ook een Hall sensor tegengekomen met een voedingsspanning van 12V. De uitgangsspanning was ook bij deze sensor tussen de 0 en de 5V.
De connector van de sensor is redelijk slecht tenoemen, dus die heb ik gerepareerd. Het signaal dat ik meet stemt nu niet overeen met wat ik weet en lees: Ik heb een blakspanningssignaal dat varieert tussen de 5V en 12V.
Wie kan mij vertellen hoe het signaal er uit hoort te zien?