Krukaskeerring, 1 stap vooruit, 2 achteruit
Krukaskeerring, 1 stap vooruit, 2 achteruit
Hoi,
Vorige week heb ik de "foute" M90L voor de "juiste" M90L2 gewisseld. Daarbij meteen alles beetgepakt wat we tegenkwamen, schoonmaken, invetten en vervangen. Dus nieuwe koppeling met druklager en een nieuwe krukaskeerring. Bij de vorige wissel had ik al eens de krukaskeerring vervangen door eentje van Scantech. Onder de auto bleef daarna steeds wat olie hangen, de boel lekte dus nog. Omdat het niet zoveel was heb ik het er zeker een jaar bij gelaten, de laatste tijd werd het steeds meer.
Bij het loshalen bleek de olie van twee plekken te komen, van achter de verdeelkap en door de keerring. Beide aangepakt, nieuwe o-ringetjes bij de verdeelkap en een verse Elring keerring aan de achterkant van de krukas. De stap vooruit is dat de verdeelkap nu lekvrij is, heb er nu +/- 800 km mee gereden. Vorige O ringen waren van Scantech, de nieuwe zijn merkloos. De krukaskeerring is netjes met speciaal gereedschap er recht ingezet en ook op een andere plek als de vorige.
De stap achteruit, je raad t zeker al, de boel lekt nog harder dan voorheen. Dat ik flink baal is (erg) zacht uitgedrukt... De boel moet helaas nog een keer uit elkaar, wil de boel droog hebben! Met de verhuizing in zicht komt mij dit niet goed uit, niet qua tijd en niet qua geld. :-(
Ik ben dus nieuwsgierig naar jullie ervaringen, wat kan ik het beste doen? Een oplossing zoals veertje inkorten lijkt me niet zo handig. Boel is misschien dicht, maar keerring slijt ook des te harder en ook harder in op de krukas lijkt me.
Als iemand mij wil helpen om dit nu eindelijk eens op te lossen dan hoor ik dat ook graag!
groeten,
Chris