AB
AB
Gisteren naar Nordicar gereden en lekker geklungeld. Hein geholpen maar liep misschien alleen maar in de weg. Een beetje laat op de middag bedacht ik me dat ik de AB (after market setje van Bas) zou gaan inbouwen. Gerben en Tom hadden dit op de inbouwdag gedaan in Oss al gedaan. dus ik dacht dat gaan die mannen even uitleggen aan deze electro-nerd.... Het motortje zat er na wat buig en pielwerk van Tom er goed in en het raam raakte hem niet. Nu nog wat advies voor wat betreft de draden. Hein heeft ongeveer dezelfde kolenschopmaat handen als ondergetekende dus de hoop was gevestigd op Gerben maar die had zijn diesel half uit elkaar liggen (ik hoop dat het goed gekomen is) en had dus wat anders aan zijn hoofd. Nou ja dan maar een andere keer. Ik monteer het deurpaneel en ruim op en wil richting Prinsenbeek. Start ie niet!! accu leeggetrokken waarschijnlijk door continu dimlicht aan met sleutel in het contact bij het testen van het raam want rakelinks langs het motortje ging. Vergeten het contact af te zetten en ik schat 20 minuten met alles aan incl radio gestaan.
Sukkel........... Gelukkig had Tom startkabels bij zich en de zilvere startte gelijk. Vanochtend nagemeten. Bij stilstand 12.6V en bij draaiende motor 14,7V op de multimeter. Dinsdag maar eens langs de garage om de accu te testen en ook de dynamo voor de zekerheid. Zondagochtend het motortje maar weer even gedemonteerd want ik kreeg de deur niet meer op slot met de sleutel en tijdens demontage viel mij op dat er een Volvo motortje in de deur zit wat precies hetzelfde doet als we gisteren hebben ingebouwd? Is dit motortje standaard voor de central locking of zat er al AB op en mis ik de AB van Volvo?
Al met al bere gezellig daar in Heerhugowaard, charmante dame met cake, koffie en broodjes. Er dreven hoefijzers in de koffie dus zelfs Tom bleef wakker en hij heeft het dagje prima gecoordineerd!