verdamper ligt eruit na plaatsing MBC
verdamper ligt eruit na plaatsing MBC
beste volvoliefhebbers
Ik ben nieuw op deze site. Na een jaartje af en toe te hebben rondgestruind op deze site ben ik afgelopen maand lid geworden. Leek me tijd. Ik vervoer me zelf in een 940 lpt uit 1997 met lpg
Vorige week is er een MBC in mijn volvo gezet. De druk veilig gehouden op 0,6 bar.De turbo had 0,25 bar zonder mbc.Na een kwartiertje rijden stopt de lpg installatie en kan ik alleen nog op benzine rijden (wat ie dan ook uitstekend doet, wat een verschil....). Diagnose; de verdamper ligt eruit. Het betreft een omvl verdamper r90/e. Ik heb een revisiesetje gekocht bij Vogels in Son. Verdamper gedemonteerd doch de membramen waren echter niet beschadigd. Het (fragiele)afsluitmechanisme leek echter niet goed te werken en lijkt de oorzaak voor de misere. Binnenkort een nieuwe verdamper.
Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met een dampinstallatie (omvl) en het plaatsen van een mbc. Ik lees hier en daar dat de combinatie niet aan te raden is. Zelf ben ik van plan wanneer er een nieuwe verdamper erin zit (met meer capaciteit) heel voorzichtig de druk op te voeren tot 0,4 bar. De 26 ste is er een sleuteldag bij nordicar en dat lijkt me een goede gelegenheid om met een turbometer dit te proberen ( verdamper zit er dan in). Is dit een goed plan of dien ik m'n verlies te nemen. Een nieuwe gasinstallatie zit er niet in temeer deze tot op heden goed heeft gewerkt
dank voor jullie reacties
Peter Gillis