Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Van klepsteelrubbers naar defecte distributiespanner en 'verkeerde' waterpomp

Van klepsteelrubbers naar defecte distributiespanner en 'verkeerde' waterpomp

Van klepsteelrubbers naar defecte distributiespanner en 'verkeerde' waterpomp

- Ingediend door mvloo
Lid
, op 10 mei 2012
- 5 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Goed. De klepsteelrubbers van de 960 waren aan vervanging toe dus die heb ik laten vervangen. Tijdens dit klusje belde de revisiespecialist mij op dat de distributieriem veel te slap stond. Vreemd, want die is 2 maanden terug (elders) vernieuwd, inclusief spanrol en dergelijke. (Ook bleek de looprol van de multiriem op z'n einde. Staat er los van, maar mag niet.) Ze hebben een nieuwe set distributie besteld maar daar zat het spanmechaniek niet bij. 'Die gaat nooit kapot' kregen ze te horen. Nou, bij mij dus wel, zit helemaal vast.

De revisiespecialist ontdekte ook dat de vernieuwde waterpomp - volgens de gegevens bedoeld voor de 960 - niet helemaal goed past. De poelie is te smal, of iets dergelijks. Navraag bij mijn garage bleek dat ze die voor de 5- en 6-cilinders van Volvo gebruiken. De revisiespecialist heeft opnieuw een waterpomp besteld (uit vrije handel) en die bleek dezelfde. Vervolgens hebben ze een originele besteld en die is dus wel goed.

Dus wat een klusje van een dag werd duurt nu een week. Nu is dat niet zo'n ramp, maar waar ik wel benieuwd naar ben:

- iemand bekend met de waterpomp-types die verschillen?

- domme pech met het spanrolmechaniek?

Naja, ik ben blij dat het aan het licht is gekomen want met een gebroken distributie ben je helemaal ver van huis en krijg je welles-nietes-dingen.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.