Inhouden op LPG 940lpt 1998
Inhouden op LPG 940lpt 1998
Hallo liefhebbers,
Sinds een aantal maanden ben ik enthousiast eigenaar van een 940 2.3 LPT van 1998 met maar 517.000km op de klok.De auto rijdt op benzine geweldig, maar op LPG ben ik niet tevreden. Er zit een "standaard" LPG G3 geinstalleerd dus met verdamper en mengstuk op de luchtinlaat. Wanneer ik de auto start dan begint hij natuurlijk op benzine en na een x-aantal meters schakelt hij over naar LPG. De motor valt dan echter bijna volledig stil, reageert niet op het gaspedal. Het maakt niet uit of de motor warm of koud is. Ik zet dan de schakelaar nog even terug op benzine en schakel na 3 km alsnog over. Hierna gaat het redelijk goed. Maar dan heb ik het volgende probleem; Wanneer ik op LPG rij en doe een beetje aanspraak op het vermogen door het gaspedaal volledig in te trappen, dan gaat de motor smoren. Of te wel, de motor houd in. In de cabine ga ik dan ook LPG ruiken.
Een LPG specialist vertelde mij dat de auto met deze LPG installatie nooit goed zal gaan rijden. Ik zou de LPG installatie moeten ombouwen naar een LPI systeem. Deze kan het vermogen wel aan???
Wie heeft hier ervaring mee?
Voor de rest zoek ik nog iemand die op korte termijn de kleppen kan stellen. Ik zou dit graag willen leren. Is er iemand in Overijssel die ervaring heeft?
Hoor graag!
Groet,
Frank .