Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/drukopbouw koelvloeistofsysteem 940

drukopbouw koelvloeistofsysteem 940

drukopbouw koelvloeistofsysteem 940

- Ingediend door sjochems , op 16 apr 2012 - 2 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

6 jaar geleden een 940 automaat gekocht met 262.000 op de teller en 176.000 km probleemloos mee gereden, waarvan 120.000km op gas. De G3 installatie heb ik er pas na 2 jaar in laten bouwen en dat had ik natuurlijk beter meteen kunnen laten doen. Het is een geweldige auto.

Sinds een paar maanden is de druk in het koelvloeistofsysteem erg hoog (vloeistofslangen erg hard) en daardoor lekkage bij verschillende slangverbindingen. Ik heb de dop van het expansietankje vervangen, maar dat hielp niets. Nu rijd ik met een iets los gedraaide dop, zodat de druk wegkan. Hij loopt verder prima op gas en benzine, hoewel ie sinds de drukopbouw begon op gas stationair iets minder mooi loopt dan daarvoor.

Ik dacht aan de koppakking, maar er zit geen olie in de koelvloeistof, er komt geen witte of andere rook uit de uitlaat en in de olie zit ook geen smurrie. Wat zou de oorzaak kunnen zijn van de drukopbouw? Ik heb laatst de koppakking van een saab 9000 succesvol vervangen, dus als het de koppakking is dan ga ik er een weekend tegenaan en vervang ik die. Maar ik moet voordat ik er aan begin wel zeker weten dat dat oorzaak is. Weet iemand wat  wat de oorzaak van de hoge druk in het koelsysteem kan zijn?

Steven Jochems

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.