drukopbouw koelvloeistofsysteem 940
drukopbouw koelvloeistofsysteem 940
6 jaar geleden een 940 automaat gekocht met 262.000 op de teller en 176.000 km probleemloos mee gereden, waarvan 120.000km op gas. De G3 installatie heb ik er pas na 2 jaar in laten bouwen en dat had ik natuurlijk beter meteen kunnen laten doen. Het is een geweldige auto.
Sinds een paar maanden is de druk in het koelvloeistofsysteem erg hoog (vloeistofslangen erg hard) en daardoor lekkage bij verschillende slangverbindingen. Ik heb de dop van het expansietankje vervangen, maar dat hielp niets. Nu rijd ik met een iets los gedraaide dop, zodat de druk wegkan. Hij loopt verder prima op gas en benzine, hoewel ie sinds de drukopbouw begon op gas stationair iets minder mooi loopt dan daarvoor.
Ik dacht aan de koppakking, maar er zit geen olie in de koelvloeistof, er komt geen witte of andere rook uit de uitlaat en in de olie zit ook geen smurrie. Wat zou de oorzaak kunnen zijn van de drukopbouw? Ik heb laatst de koppakking van een saab 9000 succesvol vervangen, dus als het de koppakking is dan ga ik er een weekend tegenaan en vervang ik die. Maar ik moet voordat ik er aan begin wel zeker weten dat dat oorzaak is. Weet iemand wat wat de oorzaak van de hoge druk in het koelsysteem kan zijn?
Steven Jochems