Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Wat is wijsheid?

Wat is wijsheid?

Wat is wijsheid?

- Ingediend door Wouter1973 , op 3 feb 2006 - 32 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hallo,

 

Bij mijn speurtocht naar een Volvo 740 op lpg ben ik op een aantrekkelijk geprijsde '86-er sedan gestuit (vraagprijs 700 euro). Groot voordeel is dat dit model geen katalysator heeft, daardoor -naast iets meer vermogen en trekkracht dat de latere modellen- ook vooral wat zuiniger rijdt, �©n bovendien als semi-klassieker te verzekeren is.

Natuurlijk heb ik op deze site al goed gezocht naar 'aankooptips', en als 'ervaren' auto-koper (ik heb eigenlijk nog nooit langer dan �©�©n jaar in dezelfde auto gereden) weet ik zo'n beetje wel waar ik op moet letten.

De onderhoudshistorie van de '86-er (een 2300 cc, GL uitvoering overigens) is tot kilometerstand 350.000 bekend en aantoonbaar. De huidige kilometerstand is echter rond de 430.000. Volgens de huidige eigenaar voelt de auto goed aan, is er vermoedelijk een vrij nieuwe koppeling aanwezig maar met name het 'vermoedelijke' eraan baart me enigszins zorgen. Een koppeling testen zal me nog wel lukken, maar hoe kan je bijvoorbeeld zien of de cilinderkop is gereviseerd?

En ik neem aan dat bij bouwjaar 1986 wat meer aandacht is vereist voor roest dan voor de latere modellen. Waar manifesteert die roest zich vooral?

Zijn er voor dit bouwjaar nog andere -voor het bouwjaar specifieke punten- waar extra aandacht vereist is?

Graag hoor ik wat tips en antwoorden op bovengestelde vragen van de kenners.

Mocht deze Volvo t�© veel vraagtekens oproepen, dan heb ik nog een optie voor een 240 sedan automaat, uit 1984 maar met volledige onderhoudshistorie en aantoonbare 10.000-kilometer beurten. Voor vragen over de 240 moet ik op een andere site zijn heb ik begrepen.

Bij voorbaat dank,

 

Wouter van Pernis

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.