LPi probleem vervolg: Het elektronische puzzeltje. Edit: Metingen verricht
LPi probleem vervolg: Het elektronische puzzeltje. Edit: Metingen verricht
Ola allen,
Maar eens een nieuw draadje starten aangaande mijn lpg-probleem.
Vanmiddag had ik even tijd en mocht langskomen bij AGIN in Rotterdam.
Gratis en voor niets aan de uitleescomputer gehangen, top service! En dat bij een eerste bezoek.
Het blijkt dat er een deel van het systeem niet meedraait/niet goed wordt aangestuurd. Van de twee injectiesystemen die hij uitleest, per twee cilinders, kwam er van een systeem geen signaal terug. Gevolg, direct of indirect is dat er daardoor benzine mee geinjecteerd wordt en de boel slecht loopt. Helemaal kon ik het niet volgen, moet ik bekennen.
Hij vermoedt een draadbreuk ergens in het systeem. Nu ben ik einde van de middag al even gaan meten tussen injectorconnectoren, accu en computerstekker.
Hier trof ik een aantal dingen aan die ik niet thuis kan brengen. Nu is elektra ook niet mijn sterkste kant, maar ik moet er toch maar een keer aan geloven.
In eerste instantie kon ik vier posities herlijden op de computerstekker die direct spanning krijgen, met contact uit. Later had ik er nog maar drie.
Ook heb weerstanden gemeten waarmee ik injector aanstuurposities kon herleiden, alsmede de terugloop van dit signaal.
Op een draad, vanaf een van de vier zekeringen die nog voor de computer zitten, vond ik een weerstand, terwijl de rest nul aangaf.
Ook leek ik tussen stekker en connectoren soms zelfde posities op de stekker terug te vinden.
Ik raak nu zelf het spoor een beetje bijster en ga morgen nog eens gestructureerd alles nameten, maar weet ook niet wat ik mag verwachten.
Heeft er iemand een schema van waar spanning op moet lopen en welke posities wat inneemt op de grote computerstekker?
Het betreft een vialle lpi volgsysteem op een 2.3 IC redblock in mijn 940 estate.