2000 rpm stationair - Wat doe ik er aan?
2000 rpm stationair - Wat doe ik er aan?
Vanavond is de eerste nacht dat mijn Volvo buiten stond. Toen ik uit de oefenruimte kwam lag het ijs al op het dak te wachten.
Toen ik vervolgens naar huis reed merkte ik op dat hij wel erg veel toeren maakte voor het stoplicht: 2000 rpm.
Vervolgens heb ik even met de koppeling ingedrukt het gas flink opengehaald en toen zakte hij weer naar 1000 toeren om vervolgens weer naar 2000 toeren te stijgen. Ik had de spiegelverwarming aan, maar ook toen ik die uitzette heb ik niets gemerkt.
Als ik rij is er niets aan de hand en zitten de rpm netjes conform de snelheid.
Zou het kunnen dat de choke bij erge vrieskou het gas er nogal flink op legt? De rit was namelijk erg kort (2 kilometer) dus tijd om warm te worden had 'ie niet echt. Of zou de choke er na een paar honderd meter al af moeten zijn?
Ik heb een ander draadje gevonden op het forum maar dat ging over iemand met een ouder model, andere motor en bovendien een LPG-rijder.
Tips zijn welkom. Ik zal morgenochtend ook laten weten of het probleem zich nog voordoet.