Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/960 stap voor stap in goede staat krijgen: nu nokkenassensor vervangen!!!

960 stap voor stap in goede staat krijgen: nu nokkenassensor vervangen!!!

960 stap voor stap in goede staat krijgen: nu nokkenassensor vervangen!!!

- Ingediend door BartD , op 7 mrt 2012 - 25 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Beste Leden,

Al even bezig uit te vinden waarom het lampje van de lambda-sonde na een wat langere tijd stationair te draaien gaat branden. Hier op het forum al vele draadjes over gelezen, alsook over olieverbruik. Ik denk nu dus dat ik het hier in moet gaan zoeken.

1 liter olie op pakweg 1500km is wel erg veel. In eerste instantie schrok ik hier behoorlijk van. de volgende symptomen heb ik ontdekt:

- Olielekkage via de vuldop, de rubber ring is keihard en moet vervangen worden.

- geen olie in koelwater.

- geen water in de oilie.

- Jiggle test: + - de dop komt er niet af en zuigt bij gas geven matig vacuum. (hoe vacuum moet hij zuigen, ik voel enige trekkracht maar de dop is met de pink los te wippen.

- Dampen via de oliepeilstok naar buiten. Dit duidt volgens verschillende topics hier op verstopte carterventilatie deze zal ik ook zeker eens gaan schoonmaken/vervangen.

- klepdekselbouten: nog niet gecontroleerd.

- uitlaat aan binnenzijde zwart maar droog. Auto rookt/walmt niet bij warme motor.

In bovenstaande symptomen staan m.i. twee tegenstrijdigheden; hoe kan er rook uit het buisje van de oliepeilstok komen als de vuldop wel vacuum zuigt?

Ik zal eerst een poging doen het hele geval van carterontluchting en oil-trap eens te demonteren en schoon te maken alsook de ring op de olievuldop te vervangen.

Maar ik sta uiteraard open voor allerhande tips!!

Bart

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • MrKn7ght
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.