Inspectie aircoverdamper
Inspectie aircoverdamper
Techneuten,
Ik heb al een paar jaar problemen met mijn ECC, deze wordt telkens gecontroleerd, wederom gevuld, en op de eerste de beste hete dag gaat de pomp hoorbaar zwaarder lopen en blaast vanwege te hoog oplopende druk af. Alles werkt dus, totdan.
In de laatste paar jaar is er veel vernieuwd maar er is nog nooit naar de verdamper gekeken terwijl die nu ook als mogelijke oorzaak gezien wordt.
Ik heb het dashboardkastje al weggehaald en kijk dus tegen de behuizing aan waarbij de vraag nu is of de onderkant van die behuizing van de blowermotor en verdamper weg te halen is zonder de hele unit uit te bouwen.
In Vadis staat naast de verdamper ook nog een filter afgebeeld, moet die af en toe ook gereinigd of vervangen worden?
Tot zover, wie het weet mag het zeggen.
Update: Inmiddels is het systeem getest en lekvrij gebleken, afgevuld en de wagen is nog aangesloten gestart waarbij direkt al opviel dat de ventilator er laat in kwam. Ook viel op dat de pomp telkens weer uitgeschakeld werd en daarna weer aansprong. Ook was er een veel te groot temperatuurverschil tussen de ingaande en uitgaande leiding van de condensor, dit alles leidde tot de conclusie condensor verstopt.
Vandaag een nieuwe condensor met drie nieuwe drukschakelaars en een droger geplaatst, wagen gestart, ventilator sprong vrijwel direkt aan, de leiding bij de droger voelde veel kouder aan en de pomp draaide constant bij maximale koudevraag, schakelde niet steeds meer in en uit.
Hoogstwaarschijnlijk is de oorzaak van de klacht nu dus gevonden.