Wieldraagarm voor '86er gezocht, roetmeting automaat
Wieldraagarm voor '86er gezocht, roetmeting automaat
Mijn 86er turbodiesel is vandaag afgekeurd op een rotte wieldraagarm, linksachter.
Dit is de arm waar ook de veerschotel in verwerkt zit. Ik heb begrepen dat de draagarm van een 940 ook past en dat deze het voordeel hebben dat ze zijn verzinkt.Heeft iemand deze wellicht liggen en te koop?
Tweede vraag, heb ik een verenspanner nodig om de draagarm veilig te de-en monteren?
Derde vraag, de roetmeting in combinatie met een automaat.... Vorig jaar hebben ze het rustig aan gedaan met de toeren maar dit jaar vond de keurmeester (een andere) het nodig om de officiele roetmeting te doen. Ik had uitdraaien van het forum over dit topic overlegd maar helaas, het moest echt. Manmanman, de tranen springen in je ogen en het begon ook nog een beetrje te stinken, waarschijnlijk afkomstig uit de automaatbak. Omdat de auto toch al was afgekeurd vanwege de draagarm heb ik besloten te stoppen met die roetmeting want dat is pure mishandeling. Nu ben ik van plan om bij de rdw ontheffing aan te vragen voor de roetmeting. Namelijk, in Belgie schijnen ze diesels met automaat ontheven te hebben. Ik vond ook een serviceblad van BMW op het forum waarin staat dat de bak slechts 1.2sec bij stilstand belast mag worden met 5500tpm.
Heeft iemadn al eens een poging ondernomen om zo'n ontheffing te krijgen?
De aandrijfas losmaken is natuurlijk ook een optie maar hier in de buurt is geen enkele keurder die hier oren naar heeft. Ook niet als ik de as zelf los en vast maak....
Ben benieuwd naar jullie visie en ervaringen.
Peter