Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Diesel/Extreem weer en vlokkende diesel

Extreem weer en vlokkende diesel

Extreem weer en vlokkende diesel

- Ingediend door Adrian
Lid
, op 14 feb 2012
- 4 Reacties -
Forum: 
Diesel

Zaterdag 4 februari reed ik naar Frankrijk. De pomp van mijn CV in Frankrijk had kuren en moest nagekeken worden. 
Balen met mooi schaatsweer in Nederland en een mogelijke elfstedentocht.
Schaatsen en ski's meegenomen.
Total Excellium zat reeds in de tank ivm met aankomende apk.
Ritje door NL en B was koud kachelkraan bijna geheel open en motor lekker rinkelen na ieder bergje af.
Bij Franse grens half kartonnetje voor de radiator om de boel wat warmer te houden.
Dat reed een stuk comfortabeler. De d24 zoemde nu lekker en de binnentemperatuur was makkelijker te bedienen.
De CV problemen waren snel opgelost door de pomp van continue stroom te voorzien.
Mooi droog vries weer met strenge vorst en harde noorden wind.
Prachtig ijs in de buurt, daar heb ik me  3 dagen prima mee vermaakt als enige op grote meren.
Toen de elfstedentocht afgelast werd, ben ik doorgereisd naar Auvergne om wat op de ski's te staan.
Tank gevuld met diesel van de supermarkt.
Pistes boven waren gesloten vanwege te harde wind en te strenge vorst.
Op mijn toerski's toch naar de col voor oversteek naar Super Besse.
Dat ging niet want je werd de col uitgeblazen.
In Auvergne was het pas echt koud min 20 's nachts en nog steeds een harde noorden wind.
Koude starts ochtends in Mont Dore bij min 12 geen probleem, het duurde wel een halve minuut voor regelmatige loop.
Volgende nacht sliep ik in een refuge op de berg. De auto stond op 1300 meter.
Volgende middag sloeg de motor bij de derde poging met wat extra gas aan.
Eerst een stukje bergop gereden om de motor wat warm te draaien, geen probleem.
Vervolgens afdaling naar Mont Dore. Na Mont Dore weer omhoog richting Clermont Ferrand.
Meteen in het eerste stukje klimmen minder reactie op gas geven en na 500 meter stond ik stil.
Zonder motor gedraaid en weer naar beneden om de ""warmte"" op te zoeken bij min12.
Dat lukt zolang de weg daalt. Op zoek naar een benzine pomp om er wat benzine bij te gooien.
Die pomp kwam pas na Bourg Lastic 30 km verderop.
Enkele keren stilgestaan heuvel op. Even wachten, opnieuw starten en voorzichtig in 1 of 2 verder.
Toeterende auto's, boze of meewarig kijkende Fransen. Ze zullen je niet helpen.
5 liter benzine op een tankinhoud van 40 liter erbij gemikt.
Na 10 km reageerde de d24 weer gewoon op het gas. Wel een beetje extra nagelen.
Na Clermont Ferrand durfde ik weer de autoroute op.
Wat gooien die fansen een hoop zout op de weg.Ze hebben blijkbaar geen leveringsprobleem door nog goede connecties met de Noord Afrikaanse landen.
Het lijk mij dat het een effetct van vlokkende diesel is geweest.
Ook water onder in het brandstoffilter zou het veroorzaakt kunnen hebben. Die is een jaar geleden vervangen, lijk me dus niet zo waarschijnlijk.
Binnenkort maar eens aftappen dan zie ik het wel.

zout1 zout2

schaats sneeuw

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Lvamerongen
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025
  • volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde
    26 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.