vocht en niet starten
vocht en niet starten
Vorige week is er bij de 940 een nieuwe verdelerkap met rotor opgekomen. Dit omdat hij niet wilde starten met regenweer. Het was toen ook erg vochtig , dus probleem en oplossing waren wel duidelijk. Daarna deed alles het ook weer zoals het zou moeten. Normaal starten en rijden. Nu na het afspuiten met de hogedruk wil hij weer niet lekker aanslaan. Verschillende pogingen nodig voordat hij gaat. Ben een stukje gaan rijden, om hem droog te rijden , en na een paar kilometer is er geen normale reactie meer op het gas. Inhouden en af willen slaan. Teveel gas geven zorgt voor een gelijk aflsaande motor. Alleen met een fluwelen voetje wil die heel langzaam pruttelend versnellen, en onderweg naar huis nog verschillende keren afgeslagen , en alleen met veel moeite ( en krachttermen (_$"#%"!!!! ) weer aan de praat te krijgen..... Heeft nu even stilgestaan, een paar uurtjes, heb de verdelerkap en de bobine ingespoten met WD40 en hij start gelijk en loopt ook normaal. Dadelijk even een stukje in het dorp rijden om te kijken of dat het nou weer gaat. Naar mijn gevoel is er dus met afspuiten vocht in de verdelerkap gekomen. Kan dit kloppen , krijg je daar deze verschijnselen van , dus inhouden , afslaan , slecht starten . Is het verstandig om de bougiekabels en bobinekabel te vervangen, of moet ik het meer zoeken in het afschermen tegen vocht ? De rubberen rand net onder de motorkap zou al het water toch tegen moeten houden, heb hem bovendien al meer dan 11 jaar gewoon af kunnen spuiten..... Heeft iemand al eens iets aan die rubberen strip gedaan , of verbetert ?