Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Kleppen-renovatie V90

Kleppen-renovatie V90

Kleppen-renovatie V90

- Ingediend door FWelsch , op 5 jan 2012 - 21 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hallo Volvovisti,

Een V90 uit 1997, 208.000 km, 3,0ltr.-motor, automaat. Olieverbruik 1 ltr./1000km. Ik ben nu zover om de kleppen na te laten kijken. Zinnig of niet? Is dat een complexe operatie?

Het is meer aan de orde gesteld: olieverbuik. Ook door mij op dit forum. Er is extern geen lekkage vast te stellen. Na 'flushing the motor' in 2010 ging het verbruik met 50% naar beneden (van 0,670ltr naar 0,340 ltr./1000km. Binnen een jaar weer op het oude niveau en dus volgende remedie toegepast: carterontluchting. Geen verbetering. De motor verbruikt nu 1 ltr. op 1000km. Er komt bij koude start wat blauwe rook uit de uitlaat. Bij de violgende service-beurt wil ik de motor 'open laten gooien'. D.w.z. kleppen-onderzoek laten uitvoeren. Ik relateer die actie aan de eerdere flushing-methode: positief resultaat. Is dat een logische gedachtengang?Kan het zijn dat de kleppen niet meer 100% sluiten zodat er smeerolie in de cylinders terecht kan komen? De motor is kurkdroog van buiten. Het moet m.i. dus een interne kwestie zijn. Ook de zuigers zouden langs de wanden van de cylinders olie kunnen 'knoeien'. Tja, dan is het een groter probleem. Natuurlijk, ik kan gewoon op tijd olie bijvullen, wat's the problem? Maar ik ga liever voor echte verbetering in de situatie, de auto heeft het verdiend, het blijft namelijk een fijne wagen. Maar dat laatste is een open deur.

Groet,

Frans (lid 555, Volvo V90, Volvo 240 Polar '93)

  

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2905 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Sleutels verloren Volvo 760 1990
    29 aug 2025
  • Gezocht benzineleiding met pulsdemper (9179040)
    8 aug 2025
  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025
  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025
  • Slotenset Volvo 760
    29 jul 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.