Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/'84 prv stationair toerental laag bij koud hoog bij warm

'84 prv stationair toerental laag bij koud hoog bij warm

'84 prv stationair toerental laag bij koud hoog bij warm

- Ingediend door stefan2m , op 30 dec 2011 - 2 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Nog altijd bezig met de 760... nog 2 dingetjes te doen; roestige uitlaatklem vervangen zodat deze weer netjes gasdicht is, en het stationair toerental afregelen.
Heb de auto een tijdje terug naar de Combi Garage Westerbroek gebracht, en daar heeft een monteur voor mij de luchtweger afgesteld en de inlaatkant op valse lucht gecontroleerd mbv een rookpot... zodra de motor warm werd viel deze meteen uit namelijk.

Motor loopt echter nog niet naar wens, en ik wil echt graag begrijpen waarom.
Dit is het probleem; bij koude start slaat de motor meteen aan, stationair toerental net onder de 1000 op de teller; toerental begint dan op en neer te gaan tussen 750 en 900 toeren, net niet laag genoeg om hem af te laten slaan.
Zet ik hem in de R, D, 2 of 1 merk je niks in het toerental.
Wanneer de motor warmer is, begint deze al harder stationair te lopen; 1600 toeren op de teller, maar zeer regelmatig... ondanks een nieuw brandstofrelais moet ik vaak een klein beetje gas bij geven om hem weer te starten; dit lijkt me te duiden op een te rijk mengsel?
Bij warme motor valt de motor ook uit als ik niet even n klein beetje gas houdt wanneer ik hem in de R, D, 2 of 1 zet; zodra dat gebeurd is zijn er verder geen problemen bij het stoplicht, motor draait dan netjes 900 toeren.

Is dit nog steeds een te rijke afstelling van de luchtweger, of moet ik toch echt kijken naar electronica (cis klep al eens vervangen door een werkend 2e hands exemplaar, ook schoongemaakt), of zijn het de stelschroeven bij het gasklephuis?

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • mbroeren
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.