'84 prv stationair toerental laag bij koud hoog bij warm
'84 prv stationair toerental laag bij koud hoog bij warm
Nog altijd bezig met de 760... nog 2 dingetjes te doen; roestige uitlaatklem vervangen zodat deze weer netjes gasdicht is, en het stationair toerental afregelen.
Heb de auto een tijdje terug naar de Combi Garage Westerbroek gebracht, en daar heeft een monteur voor mij de luchtweger afgesteld en de inlaatkant op valse lucht gecontroleerd mbv een rookpot... zodra de motor warm werd viel deze meteen uit namelijk.
Motor loopt echter nog niet naar wens, en ik wil echt graag begrijpen waarom.
Dit is het probleem; bij koude start slaat de motor meteen aan, stationair toerental net onder de 1000 op de teller; toerental begint dan op en neer te gaan tussen 750 en 900 toeren, net niet laag genoeg om hem af te laten slaan.
Zet ik hem in de R, D, 2 of 1 merk je niks in het toerental.
Wanneer de motor warmer is, begint deze al harder stationair te lopen; 1600 toeren op de teller, maar zeer regelmatig... ondanks een nieuw brandstofrelais moet ik vaak een klein beetje gas bij geven om hem weer te starten; dit lijkt me te duiden op een te rijk mengsel?
Bij warme motor valt de motor ook uit als ik niet even n klein beetje gas houdt wanneer ik hem in de R, D, 2 of 1 zet; zodra dat gebeurd is zijn er verder geen problemen bij het stoplicht, motor draait dan netjes 900 toeren.
Is dit nog steeds een te rijke afstelling van de luchtweger, of moet ik toch echt kijken naar electronica (cis klep al eens vervangen door een werkend 2e hands exemplaar, ook schoongemaakt), of zijn het de stelschroeven bij het gasklephuis?