bingo; het was vooral de hulpluchtregelaar
bingo; het was vooral de hulpluchtregelaar
Mijn auto liep tussen de koude start en eenmaal warm slechts 700 tpm (betreft B200E, k-jet, 1986). Voor deze periode zelfs 500 tpm, maar door valse lucht zoveel als mogelijk uit te schakelen liep die 700 tpm tijdens de warm-up. Afgelopen woensdag een andere gebruikt exemplaar hulpluchtregelaar geplaatst en bingo (een Bosch 0280140112 uit een B230E, er in zat een 0280140106; wel van tevoren goed schoongemaakt en de Ohm-weerstand doorgemeten om te kijken of ie nog goed was). Nu loopt hij iets meer dan 800 tpm tijdens de warm-up en eenmaal warm iets meer dan 900 tpm. Ik kan weer rustig stilstaan bij een stoplicht .
Nu nog wat kleine dingen in 2012 zoals nieuwe inlaatpakking, valse lucht her en der aanpakken, kleppen stellen en nieuwe luchtwegerplaatje. Op naar het grote genieten!