Motorblok vlakken
Motorblok vlakken
Ik was al een tijdje op zoek naar een goede sloper.
Nu bleken voor de prijs die ik ervoor wilde geven, het meestal ook 'echte' te zijn.
Nu kon ik voor een leuke prijs een turbo kopen, weinig km en veel extra's.
Maar dan zit je wel met een B230FT blok (de B230ET) was beter geweest.
Aangezien ik het turbo spul er niet op wil hebben, auto is toch veels te snel voor de nl-wegen
hier in de omgeving.
Wil ik de compressie omhoog hebben tbv LPG (benzine alleen voor nood).
Aangezien de kop maar weinig te vlakken blijkt te zijn, wil ik het (short) blok vlakken.
Het materiaal moet immers ergens weg gehaald worden.
Plaatsten van andere zuigers zou een optie zijn, als ik wist dat de zuigers van een B230K of B230ET even zwaar zouden zijn.
Ik heb nog geen echt idee hoe Volvo de compressie aanpast in de B230ers.
BvDank