Vacuüm cruisecontrol; op zich staand of ook aan motorvacuüm?
Vacuüm cruisecontrol; op zich staand of ook aan motorvacuüm?
Hallo,
Vraagje: is het vacuüm van de cruisecontrol een op zichzelf staand circuit of zit er ook een link aan het motorvacuüm?
Hier een 960-2 met vanaf dat ik 'm heb een wisselend werkende cruisecontrol. 'Onder' de vorige eigenaar is er bij een garage van alles vervangen dus er waren toen blijkbaar ook problemen.
Mijn vraag komt omdat ik, na een tijd stilstand, allerlei LPG- en aanverwante vacuümtroep had uitgebouwd waarna de CC meteen goed werkte. Na inbouw van de nieuwe LPG-installatie deed 'ie het ook prima, totdat er een keer een slangetje van de LPG los was en ik gelijk geen CC meer had. En die is daarna ook nooit teruggekomen, ook niet na het afsluiten van het bewuste LPG-slangetje.
- schakelaartjes en 'ontluchtingspunten' bij de voeten gecontroleerd
- balg blijft prima op zijn punt staan dus ook niet lek
- als ik aan de CC-vacuümslang zuig, komt er geen lucht in en bij blazen loopt de lucht uit de uitstroomopening onder het vacuümpompje
- laatste vermoeden: na inbouw LED-lampjes in de achter- en remlichten ging uiteraard het 'lamp defect'-lampje branden en de CC heeft een controle-verbinding met de remlichten(massa), maar bij aanhangen van een aanhanger was het waarschuwingslampje uit maar nog geen CC.
Lang verhaal, heb ik iets verkeerd terug-aangesloten? Oftewel:
Vacuüm cruisecontrol; op zich staand of ook aan motorvacuüm?
Dank wederom!