kilometerteller defect na zeer grondige anti-roest behandeling
kilometerteller defect na zeer grondige anti-roest behandeling
Beste forummers,
Ook mijn kilometerteller heeft de geest gegeven, zowel snelheidsmeter als kilometerteller. Nu staat het forum vol met dit probleem maar ik heb de indruk dat het probleem bij mij niet in de klok of de achteras zit maar in de bekabeling. Ik heb nl. links de bekleding los gehad en kabels getrokken voor LPG, luidsprekers achterin en cd wisselaar. Ook heb ik, omdat de kekleding toch los lag, alles overvloedig behandeld met RX 5 en RX 7 (produkten waar ik overigens goede ervaringen mee heb). Nu heb ik de indruk dat er ergens een contactje is volgelopen met dit goedje want na deze actie werkt de zaak dus niet meer. Ik heb verder geen storingen ontdekt. Ik heb een paar concrete vragen die ik elders niet heb gevonden:
-Waar zitten stekkerverbindingen tussen de achteras en de teller? Ik heb de verbinding in het vakje links van de reservewielbak al gevonden.
-Ik neem aan dat er op een van de stekkers op de achteras 12 volt moet staan? Dit meet ik nl niet. Mogelijk de oorzaak?
-Welke draad op de tellerunit geeft het signaal/zou het signaal moeten geven van de achteras. (lokatie en kleurcode). Ik kan dan iemand vragen mij de juiste draad aan te wijzen want ik ben helaas kleurenblind...
-Welke zekering stuurt de kilometerteller aan? Ik neem aan dat dit dezelfde is als de rest van de klokkenwinkel?
Alvast hartelijk dank voor uw reaktie!
Groet, Kristiaan