Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/940 schakelt moeilijk, koppeling slipt echter niet ??

940 schakelt moeilijk, koppeling slipt echter niet ??

940 schakelt moeilijk, koppeling slipt echter niet ??

- Ingediend door La Noir Verni , op 2 dec 2011 - 8 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hallo Medeforumers,

3 weken geleden een mooi zwarte 940 gekocht bij een handelaar. Tijdens de proefrit kon ik de auto nauwelijks schakelen. Ik moest het pedaal echt helemaal de vloer in trappen om van verzet te kunnen wisselen, en af en toe dubbel klutchen. Volgens de handelaar waarschijnlijk een lekke koppelingscylinder (hydraulisch?)Een paar dagen later de auto gekocht. Ze hadden "iets" afgesteld waardoor het schakelen idd gemakkleijker ging. Nog steeds moet ik m ver intrappen, tegen de vloer aan, maar ik hoef er niet meer met vol gewicht op.

Ik heb de Volvo naar een Volvo garage (soort specialist, geen dealer) gebracht voor een inspectie om een "to do" lijst samen te stellen. Hij vertelde me dat er niets afgesteld kan worden hieraan. De koppeling slipt totaal niet, was ook zijn conclussie wat hij overigens vreemd vond. Onder de auto liet hij me ook dat hefboompje zien van de koppeling op de bak en wees dat de stand die deze hefboom nu had duidt op een versleten koppeling. Toch was er een duidelijk verschil tussen de proefrit en nu. Nu zit deze kleine garage zo vol dat ik pas op 18 december terecht kan. Hij wil dan oa de volledige koppeling gaan vervangen. Met uitgebreide beurt (Nwe kvs, remlvoeistof etc) en klein spul kwam hij op 1500ex. Mijn vraag is nu eigenlijk. Is het wel nodig om de gehele koppleing te vervangen; Kan het alleen een koppelingscylinder zijn.

Garage zegt dat dit nooit het geval is, maar ik twijfel eigenlijk of dit wel klopt.

Alvast dank voor jullie reacties!

Mvgr. Mike 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Rob Hiemstra
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.