Temperatuur koelvloeistof >100 graden en wapperende meter bij LPG-vermogensvraag
Temperatuur koelvloeistof >100 graden en wapperende meter bij LPG-vermogensvraag
Hallo allemaal,
Vraag1:
Wat zou de maximale temperatuur van de koelvloeistof in een B6254 mogen zijn? Heb net zo'n OBD-lezer en een simpel programmaatje op de laptop, en zie dan dat de temperatuur oploopt tot 103 graden. Meter staat dan keurig op/over 12uur, en ik zie en merk verder niets geks. Maar het leek me zo'n hoge temperatuur?
Vraag2:
Net een Landi dampgasinjectie-installatie ingebouwd (dus met verdamper op koelvloeistof), rijdt prima, maar nu heb ik de volgende 'storing': als ik vermogen vraag, valt de temperatuurmeter terug, om daarna meteen weer bij te trekken. Reageert als een soort vacuum-/verbruiksmeter: grote vermogensvraag is helemaal terug naar koud, een kleinere vermogensvraag is een kleine terugval.
Grappige is dat op de OBD de temperatuur 'gewoon' stijgt bij vermogensvraag, maar ik las dat er twee temperatuurgevers zijn, één voor de meter en één voor de ECU.
Viel me overigens ook op dat er wat koelvloeistof uit het reservoir is gekomen via de overdruk-uitlaat (denk ik).
Ideeën?
Groeten!