Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Temperatuur koelvloeistof >100 graden en wapperende meter bij LPG-vermogensvraag

Temperatuur koelvloeistof >100 graden en wapperende meter bij LPG-vermogensvraag

Temperatuur koelvloeistof >100 graden en wapperende meter bij LPG-vermogensvraag

- Ingediend door André Swart , op 12 nov 2011 - 6 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hallo allemaal,

Vraag1:
Wat zou de maximale temperatuur van de koelvloeistof in een B6254 mogen zijn? Heb net zo'n OBD-lezer en een simpel programmaatje op de laptop, en zie dan dat de temperatuur oploopt tot 103 graden. Meter staat dan keurig op/over 12uur, en ik zie en merk verder niets geks. Maar het leek me zo'n hoge temperatuur?

Vraag2:
Net een Landi dampgasinjectie-installatie ingebouwd (dus met verdamper op koelvloeistof), rijdt prima, maar nu heb ik de volgende 'storing': als ik vermogen vraag, valt de temperatuurmeter terug, om daarna meteen weer bij te trekken. Reageert als een soort vacuum-/verbruiksmeter: grote vermogensvraag is helemaal terug naar koud, een kleinere vermogensvraag is een kleine terugval.
Grappige is dat op de OBD de temperatuur 'gewoon' stijgt bij vermogensvraag, maar ik las dat er twee temperatuurgevers zijn, één voor de meter en één voor de ECU.
Viel me overigens ook op dat er wat koelvloeistof uit het reservoir is gekomen via de overdruk-uitlaat (denk ik).

Ideeën?
Groeten!

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.