extra klep in brandstoftoevoer?
extra klep in brandstoftoevoer?
Hoi,
Even kort het probleem, ik moet zo werken, foto's kan ik evt vanavond laat plaatsen.
Probleem is een stotterende 230FK
slecht starten, tot 2500 slecht/heel slecht op toeren komen, ook daarboven niet echt makkelijk op toeren komen.
Euvel dient zich vooral aan als je de gasklep veel verder open zet dan voor het toerental nodig is.
(hij hangt niet aan het gaspedaal, je moet het gaspedaal tegen het toerental laten hangen)
Ik ben bezig de brandstoftoevoer te controleren.
Kom ik in het motorruim in de brandstoftoevoerleiding (dus van de pomp naar de rail) een stalen schijf tegen ongeveer 5 cm diameter, die er uit ziet of er een soort van klep in zit. De schijf zit dus met 2 nippels IN de toevoerslang geplaatst.
Volgens mij wordt dit ding noch in de Vraagbaak, nog in de Haynes beschreven.
Weet iemand wat voor nut dat ding heeft?
In ieder geval zit hij niet in mijn 940 met 200F
Jaap