Bokken; test of er brokken kathaysator nog in de uitlaat zitten
Bokken; test of er brokken kathaysator nog in de uitlaat zitten

1996 volvo 940 2L Turbo op G3
hallo Volvisten,
Bokkie is terug, eigenlijk nooit weggeweest. Ik zal jullie niet vervelen met wat er allemaal al is gepoogd om het stoten/bokken weg te nemen.
Edoch; wat nog zou kunnen is dat de kathalysator stukken de eindpijp heeft ingeblazen die af en toe dwars liggen. Een gehinderde uitstroom van uitlaatgas zou een dergelijk stoterig/bokkerig gedrag kunnen opleveren. We hebben nl bij het vervangen van de kathalysator hele brokstukken uit de eindpijp geschud....
Het bokken stoten gebeurt op volstrekt willekeurige momenten. De motor loopt als een zonnetje stationair, bij gas geven - de ene keer vaker dan de andere keer - gaat ie zich slecht gedragen.
Enfin; VRAAG: hoe kan ik er zeker van zijn dat er geen brokstukken meer in de pijp zitten?? Moet ik dan wellicht een andere pijp kopen (huren of lenen) en die monteren en kijken of dat wat oplevert of zijn er slimmere oplossingen.
Indien het Pijp kopen / lenen wordt; heeft iemand die 2 laatste stukken liggen?
alvast bedankt voor jullie wijsheden
grt v Paul