Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Stuurbekrachtingspomp niet in lijn met krukaspoelie - opgelost

Stuurbekrachtingspomp niet in lijn met krukaspoelie - opgelost

Stuurbekrachtingspomp niet in lijn met krukaspoelie - opgelost

- Ingediend door pietjeprecies , op 2 okt 2011 - 5 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Ik ergerde me al geruime tijd aan de herrie van (één van) mijn V-snaren. Alleen bij koude motor overigens, warm is er niets aan de hand.

Lapmiddeltjes als WD40 op de poelie spuiten, kaars tegen de (draaiende) riem houden werkten alleen tijdelijk. De verdenking lag al enige tijd op de riem van de stuurbekrachtigings- en waterpomp. Die liep niet netjes recht over poelies, maar ik zag niet echt waar dat aan lag.

Mijn vrouw merkte laatst op dat de auto klonk als een ouwe hond en dat was de druppel.

Onder de auto gekropen, plastic beschermkap er onderuit. Van onderaf was duidelijk te zien dat de poelie van de stuurbekrachtingspomp niet in lijn stond met de krukaspoelie; hij stond naar het motorblok toegedraaid. Nu hangt die pomp niet in rubbers, zoals de dynamo (die rubbers heb ik al eens vervangen), dus daarom had ik hier nog nooit eerder naar gekeken. Nadat ik de spanning van de snaar gehaald en de onderste bouten losgemaakt had kon ik de pomp inderdaad een millimeter of wat heen en weer bewegen in het onderste ophangpunt, er zit flink speling op. Ik heb hem weer recht gezet (poelies in lijn), met een klein stukje blik zo goed en kwaad als het ging het gat van het frame een beetje gevuld zodat de lange onderste bout zo weinig mogelijk speling meer had en inderdaad, (bijna) geen oude hond meer onder de kap.

Dit zie ik niet als een definitieve oplossing, dus ik heb even gezocht op de site hier, maar kan er zo gauw niets over vinden. In de Volvo Maintenance FAQ stond er wel een klein stukje over, hier. Ik denk dus dat ik dat steuntje 1346267 maar ga vervangen, benieuwd of het nieuw nog te krijgen is.

Iemand anders hier ervaring mee? Op zich vind ik het eigenlijk niet zo gek dat zo'n aluminium (?) deel op den duur een beetje 'moe' wordt, maar dan zou ik verwachten dat de vele 3-ton+ eigenaren hier er toch ook wel mee te maken zouden hebben gehad.

Overigens, ik zet mijn snaren eerder te los dan te strak, maar mogelijk heeft een vorige eigenaar dat anders gedaan.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2900 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Slotenset Volvo 760
    29 jul 2025
  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025
  • Volvo 960/S90V90 loopt niet op benzine
    14 jul 2025
  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.