Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/B630x motoren: Hoe kun je de 180 / 204 pk versie herkennen ?

B630x motoren: Hoe kun je de 180 / 204 pk versie herkennen ?

B630x motoren: Hoe kun je de 180 / 204 pk versie herkennen ?

- Ingediend door hjkort , op 25 sep 2011 - 13 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Dag,

wie weet een zinnig antwoord op het volgende?

Ik heb een losse B6304S uit 1997 om te wisselen met mijn huidige motor (o.a. vastzittende zuigerveren door kapotlopen krukaspoulie). De huidige motor is de 204pk versie en heb grote kans dat de ander de 180pk versie is.

Voor mij zou dat alleen betekenen dat ik de nokkenassen vervang en de identieke motor heb.

Ik kan met een klokje de lifthoogte meten via de olievuldop, maar is er een manier om van de buitenkant te checken welke nokkenas er in zit?

- VIN checken via dealer kan natuurlijk, maar zijn er andere manieren?

Zegt de diameter van de nokkenaspoulie iets over de gebruikte nokkenas? Ik kan mij voorstellen dat met hogere lifthoogte het wellicht gewenst is om een grotere diameter poulie te gebruiken. (deze heeft dus ook een langere distributieriem)

Markeringen heb ik niet kunnen vinden op de nokkenasssen, maar misschien kijk ik er overheen?

 

De nieuwe motor gaat in ieder geval snel in mijn 960 en de 940 gaat dan eindelijk de deur uit. Wel met enig hartzeer (543.000km)

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2905 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Sleutels verloren Volvo 760 1990
    29 aug 2025
  • Gezocht benzineleiding met pulsdemper (9179040)
    8 aug 2025
  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025
  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025
  • Slotenset Volvo 760
    29 jul 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.