Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van wp001/Dagboek 940 W

Dagboek 940 W

06/09

2011

Dagboek 940 W

- Ingediend door wp001
Lid
, op 6 sep 2011
- 6 Reacties -

Naar aanleiding van o.a. het artikel van Ben en ook n.a.v. van de vele verbrande koppakkingen door koelvloeistof tekort heb ik deze omissie aan de Volvo vandaag maar eens aangepakt.

Dat de Volvo wel een lampje in het dashboard heeft  voor een lege ruitenwissersproeiertank maar geen lampje wanneer de koelvloeistof te laag staat is toch wel vreemd.

Bij onze 940 van 1992  met een Japanse klokkenwinkel leidde het lampje naast die van de ABS al snel naar positie 5 op de stekker. In de stekker was deze positie "leeg" dus uit een andere sloopstekker deze positie gevuld en het draadje op ± 10cm afgeknipt.

expansievaatje05

Het kabeltje met lengte van ± 10 cm

expansievaatje03

Meteen rood!

 

expansievaatje03

 

Er moest wel een nieuw koelvloeistoftankje aan te pas komen. In de oude typen zit geen vlotter! en De sensor uit de 850/V70 werkt niet

expansievaatje06

 

Voor de sensor zijn er een paar mogelijkheden. Is de zaak al voorbedraad dan is de keus niet moeilijk welke je moet hebben. Beide komen uit mijn voorraad dan maakt het niet uit. Het draadje trekken van positie 5 naar de sensor is nog wel het vervelendste. Ik heb gekozen om de draad door de rubber plug te trekken links v boven door het schutboard.

Bij de test bleek dat als de koelvloeistof weggezogen werd dat op ± 2cm niveau,  het lampje ging branden.

Nu toch met een wat geruster gevoel op pad. O ja de ietwat lekkende kachelkraan nu maar eens vervangen!!!

Even voor de goede orde. De sensor uit de 850/V70 werkt niet. Blijkbaar zit het reed-contact op een andere hoogte. Dus wel een sensor aanschaffen voor de 940/960

  • blog van wp001
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Profiel

wp001
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.