Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/ZF4HP22 Automaat achter TDIC in 940 doet erg vreemd in de R

ZF4HP22 Automaat achter TDIC in 940 doet erg vreemd in de R

ZF4HP22 Automaat achter TDIC in 940 doet erg vreemd in de R

- Ingediend door gerryberrie
LidModerator
, op 9 aug 2011
- 5 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hallo Volvisti,

Weer terug van vakantie, doet de 940 Automaat(ZF4HP22) in de achteruit (R) erg bizar.

Je zet hem in de R.

Er gebeurt een paar seconden Niets...dan "klonk", ja we zitten in de achteruit, maar het vreemde is, hij lijkt heen en te weer schieten tussen N en R, de hele wagen begint verschrikkelijk te trillen en te bonken!

Er komen ook vreemde geluiden vanuit de aandrijftunnel(bak).

In de D is er niets aan de hand, pakt ie meteen, trillings vrij, en alle versnellingen doen het prachtig soepeltjes.
Alleen in de lockup wil ie ook wel eens heen en weer schieten tussen 4 en lockup of slippen in de lockup.

Rijdt voorderest goed en normaal en achteruit rijden kan dus ook nog, maar dat voelt ECHT niet goed.

Zoals bij velen op het forum bekend, heb ik een paar maanden geleden de radiator met Bak ATF koelaansluitingen vervangen door Nieuw, omdat de ATF en KVS met elkaar mengden.
Er zat dus KVS in de bak en ATF in het koelsysteem.

De bak functioneerde toen nog goed en heb hem met 20 liter ATF staan flushen.
Alles was weer helder en goed en hij schakelde uitstekend.

Nu, paar maanden verder na het flushen en terug van 2 weken vakantie, doet de achteruit het erg vreemd.

Is dit de laatste klap geweest die nodig was om het einde in te luiden?

De bak heeft 490 DKM gedraait, wat wel erg netjes is.

Toch doet ie het voorderest nog wel OK.

ATF zit er voldoende in en is OK van kleur.

Groeten,
Gerben

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • Kogelman
  • Mathy
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.