ZF4HP22 Automaat achter TDIC in 940 doet erg vreemd in de R
ZF4HP22 Automaat achter TDIC in 940 doet erg vreemd in de R
Hallo Volvisti,
Weer terug van vakantie, doet de 940 Automaat(ZF4HP22) in de achteruit (R) erg bizar.
Je zet hem in de R.
Er gebeurt een paar seconden Niets...dan "klonk", ja we zitten in de achteruit, maar het vreemde is, hij lijkt heen en te weer schieten tussen N en R, de hele wagen begint verschrikkelijk te trillen en te bonken!
Er komen ook vreemde geluiden vanuit de aandrijftunnel(bak).
In de D is er niets aan de hand, pakt ie meteen, trillings vrij, en alle versnellingen doen het prachtig soepeltjes.
Alleen in de lockup wil ie ook wel eens heen en weer schieten tussen 4 en lockup of slippen in de lockup.
Rijdt voorderest goed en normaal en achteruit rijden kan dus ook nog, maar dat voelt ECHT niet goed.
Zoals bij velen op het forum bekend, heb ik een paar maanden geleden de radiator met Bak ATF koelaansluitingen vervangen door Nieuw, omdat de ATF en KVS met elkaar mengden.
Er zat dus KVS in de bak en ATF in het koelsysteem.
De bak functioneerde toen nog goed en heb hem met 20 liter ATF staan flushen.
Alles was weer helder en goed en hij schakelde uitstekend.
Nu, paar maanden verder na het flushen en terug van 2 weken vakantie, doet de achteruit het erg vreemd.
Is dit de laatste klap geweest die nodig was om het einde in te luiden?
De bak heeft 490 DKM gedraait, wat wel erg netjes is.
Toch doet ie het voorderest nog wel OK.
ATF zit er voldoende in en is OK van kleur.
Groeten,
Gerben