Gat in uitlaat-na 4 jaar, origineel volvo. Pech of inferieur spul?
Gat in uitlaat-na 4 jaar, origineel volvo. Pech of inferieur spul?
4 jaar geleden (ik was toen nog geen V700 lid) heb ik de complete uitlaat van downpipe tot demper laten vervangen bij de APK garage. Ze hebben toen bij de volvo dealer alles origineel gekocht want dat was goedkoper dan imitatie. Alleen de katalysator was niet van volvo. En nu een sportief geluid, zit er een gat van zeker 4 cm2 in de bocht die over de achteras heen gaat. Bijna aan de bovenkant van de bocht. Da's toch vreemd, de uitlaat roest wel wat maar alleen op de lassen en klemmen. De demper en kat zijn nog mooi metaalkleurig. En dan een gat in de bovenkant van die bocht? Ik snap dat niet. Bij mijn weten komen de gaten op de plek waar condenswater blijft staan bij korte ritten. We maken overigens wel veel korte ritten. Het enigste dat ik kan bedenken is dat bij het buigen van die bocht het materiaal erg vervormd en ook dun is. Of zou die bocht op de een of andere manier beschadigd kunnen zijn? Hoe dan ook, na de klachten begin deze week van Timen over een nieuwe uitlaat die ook al na een paar jaar was doorgeroest en Lobbes (forumalias) had ook al zo'n verhaal, ga ik toch denken dat het geen garantie meer is op kwaliteit als het in een volvo doos zit. Ik ga dit gat dichtmaken met van die hittebestendige tape en een stuk blik met slangenklemmen want de demper is nog goed. En als die dan ook af is maar eens kijken voor rvs. Nou ja ik wilde dit even delen, lucht wel weer wat op... :-)