Tobben met de 940, na inleren stotteren. Hoe lang mag dat duren?
Tobben met de 940, na inleren stotteren. Hoe lang mag dat duren?
Heren en enkele dames,
De afgelopen weken is het af en aan met het stotteren op LPG. De ontsteking is ondertussen nagekeken en er zitten nieuwe bougies en bougiekabels in.
Daarna liep de wagen weer soepel met een goed oppakkende turbo. Een dag later valt richting het einde van mijn rit het stotteren weer in, op benzine echter ongewijzigd goed/normaal.
De volgende dag op benzine naar het werk gereden en terug de stoute schoenen aangetrokken en lpg weer geprobeerd. (liever naar huis stilstaan dan naar het werk toe, zo dacht ik) Toen weer soepel lopen om later toch weer te stotteren.
Vandaag de accuminpool maar eens losgenomen gedurende het bezoek bij de schoonfamilie om daarna de wagen opnieuw in te leren. Dit heb ik gedaan door rustig te rijden, niet boven de 2700 toeren te komen, stuk bebouwde kom en daarna snelweg voor zo'n dertig km. Daarna een paar keer geaccelereerd op de snelweg en terug laten vallen. Dit heb ik gedaan volgens het advies dat ik sommige draadjes tegen kwam.
Dat liep prima en ben vervolgens overgeschakeld op lpg. Op de snelweg dus. Eerst vrij onzeker op het gas maar prima soepel op constante snelheid. Bij accelereren evident merkbare haperingen en zeer weinig power. Ik heb meerdere malen teruggeschakeld bij lagere snelheden naar z'n vier om wat toerenwisselingen aan te bieden, maar tot aan huis zeer matig lopen. De rit betrof in totaal zo'n 90 km. Tussendoor heb ik nog eens benzine geprobeerd en dat was onverminderd soepel.
Dus de vraag staat, hoe lang mag dat nu duren? Of moet ik het toch elders gaan zoeken?
Ik kwam ook al verhalen tegen over intank pompen die stuk zijn. De teller staat op bijna 430.000. Hoe blij wordt ik daar van?
Of moet ik het met dit verhaal ook nog zoeken in losse injectoren of kapot schakelrelais en hoe controleer ik dat?
Advies is zeer gewenst.
Bij voorbaat dank.
Peter