Nokkenas keuze - B230K + 1000531 Cilinderkop + LPG
Nokkenas keuze - B230K + 1000531 Cilinderkop + LPG
Voor een beoogde LPG conversie van mijn 740 GL uit 1985 wil ik ook mijn cilinderkop laten reviseren.
Momenteel zit er een 1000530 cilinderkop op de B230K motor, klepspeling is in orde, toch ratelt er wat. De 400.000 is dan ook in zicht ( ook al een lpg verleden, eerste 150.000 km )
Ik heb nu een vervangende 1000531 kop in huis gehaald ( zonder nokkenas ) die er op het oog goed uit ziet en afkomstig is uit een B230FB met 200.000 km ( waarschijnlijk van een oud vrouwtje geweest )
Ik kreeg als tip om een T nokkenas te zoeken en te monteren vanwege het hoge koppel bij lage toeren ( turbo nokkenas als ik goed ben voorgelicht ).
Mijn vragen
- conversie van 530- naar 531-kop, slimme zet ?
- is een B230K /1000531/T-Cam/LPG een gouden combinatie, en zo ja kan iemand mij helpen aan deze nokkenas, of een andere juiste ?
Grt WTR