Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Periodiek onderhoud/volledige "flush" automaat 960 - misschien toch beter niet

volledige "flush" automaat 960 - misschien toch beter niet

volledige "flush" automaat 960 - misschien toch beter niet

- Ingediend door rummiedummie , op 1 jul 2011 - 13 Reacties -
Forum: 
Periodiek onderhoud

Hallo,

 

Na behoorlijk lang zoeken en lezen op het internet ben ik toch niet meer zo zeker of het volledig "flushen" van een automaat nou wel zo goed is als sommige mensen beweren.

Vooral wanneer je er al wat meer kilometers op hebt zitten, de olie niet meer goed schoon is, kan het behoorlijke problemen geven.

Ik heb net mijn olie gecontroleerd, paar druppels op een witte doek, even wachten en kijken of dit goed "uitvloeit", dan goed op de kleur letten, rood = ok; paars/violet = ok; zeer lichtbruin = ok, dan ook nog even goed ruiken (mag niet echt stinken), donkerbruin en stinken = zeer foute boel.

Mijn olie is zeer lichtbruin en ruikt inderdaad wel (een heel klein) beetje, is dit nu "foute boel" ???  Huilen bak schakelt overigens wel goed.

Nou wordt er door diverse mensen op het internet beweert, dat wanneer je meer dan bijvoorbeeld 150.000 km. met een en dezelfde olie hebt gereden de kans bestaat (zelfs zeer goed aanwezig is) dat na een volledige "flush" je automaat bak a.h.w. zeer spoedig na deze "flush kan "overlijden", dit zou dan komen doordat deeltjes los zouden kunnen komen tijdens de "flush".

Mijn olie is "ververst" (plug eruit, leeg laten lopen, nieuw filter erin, bijvullen met nieuwe ATF) in 2005 bij 236.000 km. (heb toen nameijk de auto gekocht), in 2007 bij ca. 315.000 km zelfde ritueel nog een keer, nu staat de teller op 395.000 km. en wil ik het nog een keer doen, liever zelfs een totale "flush" maar heb nu wel mijn bedenkingen.

Tevens moet ik de "lock-up" solenoid vervangen (code  3-3-2), en inderdaag geen lock-up meer, alle draden gecontroleerd die zijn ok, Ohm meter ertussen, S1 en S2 zijn ok (13,5 Ohm), lock-up geeft geen waarde dus m.i. deze vervangen, heb trouwens advies gekregen om dan ook gelijkertijd S1 en S2 te vervangen, is dit een "verkooptruc" ??

Graag advies wat nu te doen, wel of niet "flushen".  Ik zou ook heel graag een adres krijgen waar ik goedkoop de solenoid(s), filter en pakking zou kunnen aanschaffen  diverse bedrijven doen een beetje moeilijk om spullen naar Polen toe te sturen waar ik tegenwoordig verblijf.

 

Alvast bedankt voor e.e.a.

 

Groeten Remco.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • MrKn7ght
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.