Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/borrels expansievat, afslaan motor na starten

borrels expansievat, afslaan motor na starten

borrels expansievat, afslaan motor na starten

- Ingediend door spider , op 28 jun 2011 - 36 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Vamiddag vanuit Arnhem heen en weer naasr Zwolle gereden in mijn 940 lpt automaat uit 1998 met 361.000 km. Zoals voor velen vandaag een warm ritje, hoewel de airco erg zijn best heeft gedaan. Zo vlak voor de bekende vakantiekilometers een goede test. Temperatuurmeter is niet boven het midden gekomen. Prima en Volvowaardig, zou je zeggen. Toen ik thuis de motor uitzette, hoorde ik een vreemd gerommel uit het vooronder. Kap open en een flink geborrel in het expansievat. Luchtbellen dus. Dat is geen goed teken en zou kunnen duiden op een doorgeslagen koppakking. Echter die is bij 340.000 km door de vorige eigenaar, inclusief een koprevisie voor veel geld vervangen. Nu net 20.000 km verder kan ik mij haast niet voorstellen dat die er alweer uitligt. Kunnen de luchtbellen ergens anders door komen? Moet het systeem bijvoorbeeld ontlucht worden, of ontstaan de bellen alleen bij dit soort warm weer? Tegelijkertijd viel het mij op dat op de terugweg de motor na een tankstop prima start maar dan niet meer stationair wil blijven lopen. Je moet hem dan met het gas aan de praat houden. Op zich niet zo heel erg, maar in combinatie met dat heerlijke automaatje wel lastig wegrijden. Is dat ook een bekend verschijnsel en alleen het geval bij een behoorlijk warme motor? Of kan ik daar iets aan (laten) doen?

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.