Pake's zijn gebeurtenissen Update 21-06-2013
21/06
2011Pake's zijn gebeurtenissen Update 21-06-2013
Beste Volvisti,
Deze dagen gaat het toch echt gebeuren, de motor transplantatie van Mr Bleu de 764 GL, GLE is het niet echt want daarvoor zit er te weinig luxe op vind ik.
De Donor is de Motor uit de Grijze 764, wat hier verder mee gaat gebeuren dat lezen jullie vanzelf.
Dus de D24T word overgehangen in Mr Bleu.
Gister een auto Ambulance geregeld alleen diegene die ik had gevraagd om met een Nixxan Patrol te komen kwam niet opdagen en pakt zijn telefoon ook niet meer op (fijn zo'n kerel), dus toen maar de Ford Galaxy van mijn schoon ouders ervoor, kwa gewicht mocht hij het ruim trekken maar daar straks meer over,
Want de Grijze 764 moest eerst nog achter uit de tuin bij mn schoonouders weg en dan voor op de straat nog op de ambulance gezet worden,
dan doe je een poging om hem te starten maar helaas dat wilde niet accu had de geest gegeven (te weinig peut). en daar sta je dan geen accu lader bij je geen startkabels in de buurt en met een auto kon je er ook niet bij komen(de Grijze kon er ook maar net staan),
dus toen de accu van de witte 744 gepakt en daar wilde hij net op aan slaan(dus 55AH is toch wat te weinig voor een D24),
Toen na 3 keer steken en over de telefoon van mijn moeder te zijn gereden kwam ik er uit, toen de ambu nog op maar wat kunnen mensen uit nunspeet toch raar kijken zeg als je bezig bent met een auto laden, auto vast gezet accu weer terug in de witte en die liep ook meteen dus toen opweg naar Lemmer.
Een ford Galaxy op gas G3 is niet aan te raden als je een volvo wilt vervoeren op een ambu, na +/- 1500 meter zat ik nog maar op de 50km/h in zijn 3 en rond de 3000 toeren, zodra je naar de 4 wilde kon je het vergeten want dat trok hij gewoonweg niet, dus toen maar een besluit genomen om via binnen door wegen naar Lemmer te rijden, Vertrokken Nunspeet 20:20 aankomst Lemmer 22:40 dus een mooi ritje, toen de Ambu weer terug brengen en de auto van mijn schoonouders, ook nog even de Galaxy afgetankt want op benzine had hij een heel stuk meer vermogen alleen een verbruik van 1 op 4 .
Vandaag gaan we Mr Bleu naar Lemmer Brengen, deze zal gesleept worden want het is maar een klein stukje dus moet goed gaan bak is mooi koud dus zo snel zal die niet warm worden en met een gangetje van 30 kmh is het veilig zeggen de experts, als Mr Bleu in Lemmer is gaat ik aan de slag met demontage en in de loop van de Middag zal Gerben zijn handen ook beschikbaar stellen voor nog meer demontage werk, en dan hoop ik toch dat ik morgen het blok kan over hangen.
Tot zover The Story, zal een poging doen om wat foto's te maken voor de mensen die de 18+ Donald Duck kopen om plaatjes te kijken.
Hier onder zie je ze bijde staan op het moment dat bijde blokken er bijna los in lagen.
Update 21-06-2011
Vandaag een effectief Dagje gehad, bij zowel de Grijze als Mr Bleu liggen de blokken los in de auto(zitten nog in de motor steunen) Maar Mr Bleu werkte wel heel erg tegen vandaag, af en toe leek het er wel op dat hij geen nieuw hart meer wil hebben en in rust en vrede wil weg kwijnen, maar dat laten we natuurlijk niet toe want hij zal moeten toegeven dat hij straks de benen weer kan strekken en lekker rond kan rijden ook met de neus in de wind(zolang hij maar niet begint te kwispelen),
Maar het is ons wel gelukt om alles los te krijgen morgen alleen nog de bak steunen los halen en dan dr uit met dat blok, en dan de TD er in en aan sluiten. heb wel foto's gemaakt vandaag maar zit op de macbook van mn vriendin en ik vind het al heel wat dat ik hier een verhaaltje kan typen met die appel, dus die volgen nog zodra ik ook heb uitgevogeld hoe ik de foto's kan plaatsen in mijn eigen mapje hier.
Hier onder staan ze dan, de TDIC en De TD, wat een monster van een bak zit er achter die TDIC zeg, zo lijkt de TD een stuk kleiner maar niets is minder waar.
En na wat verwarring tussen de ene Bleu en mijn Bleu is het nu Mr Light Bleu geworden.
Update 24-06-2011
Gisteren de boel afgemaakt (wat een werk), dan heb je alles vast zitten koelwater afgevuld en ontlucht, dan een dubbel chek doen en dan starten hé, nou niet dus en ik denk dat jullie wel kunnen raden wat er toen door de schuur heen ging(beetje in de trent van *******)
Zoeken en zoeken en er dan achterkomen dat het singaal draadje van de startmotor is los gegaan bij het monteren van de + op de startmotor, dus dat hebben we anders aangepakt, gewoon een nieuw draadje met nieuwe amp stekkertjes er op en je moet nu je best doen om het er vanaf te krijgen,
dus dat punt opgelost en nu ging hij wel rond maar niet aanslaan, denken en nog eens denken(tijdens het denken ook een peuk roken) dan gaan we maar eens wat draadjes om wisselen en ja toen sloeg hij wel aan, alleen nu nog even op een of andere manier testen of mijn olie druk sensor nog wel werkt want we hebben het vermoeden dat de brandstof pomp nu zn voeding krijgt van de druk sensor maar dit is niet zeker,
En dan de aandrijf-as wat een andere ellende is dat zeg, passend moeten maken en dan nog niet lekker vast willen Hé gerben maar met wat nieuwe boutjes en moertjes zit het als een huis,
alleen de Versnellings bak is niet al te best, druk lager moet vervangen worden en hij zingt in zijn 5de versnelling en het maakt niet uit met welke snelheid, hoe hoger de snelheid des te harder gaat hij zingen.
Trouwens na de eerste keer ontluchten en de motor liep kwamen we er achter dat de kachelkraan lek is dus die maar afgesloten/doorgelust en daar een nieuwe voor bestellen en dan heb ik ook weer een kachel!, AIrco heb ik verwijdert want kreeg het niet normaal voor elkaar dat het ging werken(systeem was ook al leeg) dus heb bijna alles er uit gehaald, kan er ook minder kapot gaan.
Nog een apart punt is als ik het raam open wil doen ben ik op zoek naar de raam slinger! maar heb voor electrice op en neer gaande ramen.
Nu de grijze weer compleet maken en zorgen dat die ook net zo mooi loopt als Mr Light Bleu, overigens dat ongeblazen Blok wat daar nu in hangt is dus ook mooi een turbo blok, nou ja Gerben heeft inmiddels zo veel onderdelen dat hij die zo kan ombouwen, alleen nog even een goede brandstof pomp en dan is dat blok ook weer een TD(IC) .
27-06-2011
Nou heb net Mr Light Bleu weer opgehaald, helaas afgekeurd, Kenteken verlichting werkt niet, achter remmen moeten gangbaar gemaakt worden, en de rubber's van de fusees zijn kapot maar ze zitten er nog wel goed in, verder kreeg ik alleen maar de complimenten voor de auto, zelfs de roetmeting was goed nou en daar maakte ik mij nog de meeste zorgen om, maja van de week nog even de puntjes verhelpen en dan af laten melden.
Verder vandaag nog een heel knap Blauwe stoelen en bank kunnen bemachtigen voor een bedrag dat je wilde dat alles zo leuk geprijst was. die komen er in nadat de auto is afgemeld voor de apk. Heb verder ook nog wat klein spul kunnen bemachtigen en gelukkig allemaal bruikbare dingen.
30-06-2011.
Gisteren Mr L-Bleu weg gebracht naar de keurmeester zodat hij vandaag even de tijd had om de resterende puntjes even te verhelpen en dan afmelden, werd ik om 16:50 uur gebeld dat hij klaar was en afgemeld dus mag vanaf vandaag legaal toeren in het beest, alleen kan ik hem pas op vrijdag ophalen want ze waren al gesloten toen ik aankwam om hem op te halen,
dus vanaf vrijdag ochtend sweeft er een ware blauwe engel over het wegdek.
Achter Rem schijven waren nog goed alleen even de roest er afhalen, Rem klauwen gangbaar gemaakt(was hij zo mee klaar zij hij) en de kenteken plaat verlichting was een kwestie van de lampjes vervangen voor nieuwe, totaal kwijt €75,- inc btw vind ik nog erg netjes dacht ik zo.
01-07-2011
Zo Mr LB is weer opgehaald en wat heerlijk zeg om ermee te rijden zeg, zat met een grijns van oor tot oor achter het stuur, blokkie blijft mooi op temp alleen als hij een tijd stil heeft gestaan(zeg meer dan 6 uur) dan wil ie wat moeizaam opgang komen dus dat is nog even een puntje om op te lossen maar ik mag rijden me is happy!!
03-07-2011
Vandaag was een mooie droge dag, ja om de auto te poetsen niet te warm en niet te koud, dus men pakt de stofzuiger uit de kast met een verlengsnoer en zuigen de auto helemaal zand en kruimel vrij, na dat gedaan te hebben ruimen we de stofzuiger met verlensnoer op en gaat zich klaar maken voor de volgende klus,
Dus men pakt een emmer mikt er een lading water in en wat lekker fris ruikende toellie erbij even roeren en voila we hebben een sopje, doekje er bij voor het natte werk en een doekje om de nat gemaakte delen weer te drogen,
Ik heb de deur van de auto nog geen minuut open of een van onze poezen die de naam Minoes draagt licht al op de hoeden plank, tja das niet de bedoeling ik ga hem schoonmaken en jij gaat in de weg liggen dus hup naar buiten en ga ergens anders in de weg liggen,
nu eindelijk beginnen met poetsen! Niet dus want madam 2 heeft weer een plekje gevonden, en jawel op het dashboard (diepe Zucht) want ik kan ook nooit iets doen zonder lastig gevallen te worden door een van de drie dames in huis.
Nadat ik Snoes uit de auto gewerkt had (Snoes hield een protest maar heeft niet geholpen) Kon ik dan eindelijk gaan poetsen, ben druk bezig geweest binnenkant auto bijna 2 uur zitten/liggen/hangen/steunend poetsen, en dan heb ik de ramen nog niet gedaan (das de volgende poets opdracht) maar het resultaat mag er zijn auto ziet er weer Fris uit van binnen en ruikt naar de lente bloesem maar ben er trots op.
En jullie raden het al toen was er eerst tijd voor koffie enwel 2 hele dikke bakke Koffie (had ik wel verdient volgens mijzelf), toen kwam ik op het geniale idee, de buitenkant moet ook nog schoon, dus na de koffie in de auto gestapt en op naar de wasstraat gewapend met een schoonmaak doek/spons en afwas middel, eerst de auto afgespoeld toen de schoonmaak bezem gepakt en daar een scheut met afwas middel opgedaan en de hele auto in gesopt(was een mooi gezicht volgende keer neem ik een camera mee) daarna de boel lekker agespoten toen de velgen onderhanden genomen(wat een zooi kwam daar vanaf zeg) die blinkte ook weer en bijna zoals het hoort op de beschadigingen na dan, daarna de auto lekker in de hotwax gezet en als laatste de glansdroger er overheen gedaan.
en ook met dat resultaat ben ik erg tevreden geen vette vingers meer op de auto en hij glimd weer als een vroege zonne straal op een dauw druppel
Ben er met recht trots op, Binnenkort de witte 740 ook maar weer eens doen.
Update 17-06-2011
Ik was niet helemaal blij met de M47 die achter de TD hing, dus op zoek gegaan naar een andere bak en Gerben had er 1 liggen(nou ja liggen onder een auto hangen) dus gisteren (16-07-2011) daar mee begonnen, ging vrij vlot alles zat wel muurvast maar alles toch netjes los gekregen, toen alles nog onder Mr light Bleu los en weg halen, dat ging vrij vlot.
Toen ben ik de platen en druk groep gaan wisselen voor nieuwe dat ging redelijk makkelijk, alleen Gerben en Harnt hadden wat moeite met het rubber van de bak steun, die ook de geest heeft gegeven, je kan ze ook niets laten doen zonder iets te slopen he stelletje mafkezen, naja die moet dus vervangen worden(en zat er ook wel aan te komen), toen na een hoop gemorrel toch de bak er onder gekregen, maar wat een rot klus zeg op straat en in de stromende regen, wel is waar onder een uitvouwbare party tent maar dat mocht niet veel helpen hahaha, dus we zagen er uit als verzopen katten.
toen kwamen we er achter dat de aandrijf as veel en veel te lang was (terwijl het ook een OD as is geweest vroeger maar toch niet past ) dus dan de oude maar gebruiken die van origine aan gesloten zat op de M46, maar daar is het tussen lager van naar zijn grootje dus die moet echt vervangen worden, want die zit nog maar voor 15% vast aan de beugel.
maar gezien de auto aardig samengesteld begint te worden heb ik besloten om deze bij de dealert te gaan bestellen om ergere ellende te voorkomen.
al met al een leuke dag gehad lekker gegeten(Harnt kan hele goede frieten kopen, en Beppe kan hele lekkere kippen pootjes maken)het was erg nat en er zijn foto's van gemaakt dus even afwachten wanneer die binnen komen.
Mijn drukke werk op hem mooi schoon te poetsen kan ik alweer doen want er zitten alweer overal vette vingers hahahaha.
Update 18-07-2011
Even bij de Dealert geweest, houder-lager-2 afdek kapjes en een baksteun rubber besteld, bij mekaar ongeveer €200,- en hopenlijk morgen alles binnen zodat hij gemonteerd kan worden, Ik had weer iets aparts nodig volgens Geo, naja hoop dat ik morgen weer kan knorren.
Update 20-07-2011
De M46 Bak hangt er onder en werkt gelukkig naar wens, het was even een klus om de aandrijf as in elkaar te kunnen schuiven maar het is gelukt en rijdt weer als een beest, de electronica was nog even een stukje kunstwerk maken maar ook dat is goed gekomen, het lampje van de 5 gaat netjes branden zodra ik het knoppie indruk,
Meteen ook een nieuwe bak-steun rubber gemonteerd wat een wereld van verschil kan een stukje rubber doen zeg, dus hij is er weer helemaal klaar voor en daar ben ik zeer blij mee, Marijke(mn Vriendin) is er ook blij mee want die kan weer met de auto naar haar werk toe.
Vanmorgen de afspraak voor de banden wissel gelukkig kunnen halen, dus er zitten weer 4 nieuwe bandjes onder en hij is meteen uitgeleind,
ik kan nu weer normaal recht uit rijden zonder te corrigeren , kreeg nog wel de complimenten dat hij er zo netjes uit ziet aan de onderkant.
Ik wil alleen de onderkant nog n keer gaan behandelen zodat die rottige roest duivel geen grip kan krijgen op mien bolide!!
Update 16-08-2011
We zijn weer een paar weken verder, en weer wat wijzer geworden met en over de auto, De M46 werkt toch niet helemaal zoals het hoort, daar had ik al een draadje over gestart en inmiddels een oplossing gevonden maar dat wordt pas aan het einde van de maand op gelost.
Ik irriteerde mij enkele deuren die niet helemaal fijn hun functie deden, ramen die wat zwaar liepen en deurhendels die eigenwijs waren, vandaag was het dus mooi weer, en heb me lekker uitgeleefd in de auto, deurpaneeltjes er af gehaald en enkele delen inwendig op de panelen weer netjes vast gemaakt(lijm daarvan raakt na dik 25 jaar echt uitgewerkt) alles zit weer netjes vast zoals het hoort,
Met een potje vet alles lekker gesmeerd en loopt het weer lekker soepel, ramen gaan weer vlot omhoog en omlaag, de deur hendels gaan weer soepel, dus als ik de deur open en weer dicht wil doen sluit hij ook meteen(dat was vaak niet het geval), meteen wat kabeltjes veilig neer gelegd zodat ze niet meer langs de ramen schuren, nu alleen nog het rechter achter-raam n keer vervangen want na het schoonmaken zag ik toch wel heel veel lelijke krassen op het raam, het houd je wel bezig zeg zo'n volvo .
Ik heb ook de lelijke bocht er vanaf gehaald en er een mooi recht sierstukje op gezet(kwam ik nog tegen in een doos op zolder) en dat ziet er toch even wat stoerder uit en niet meer herrie dan origineel dus dat is precies goed.
Nu alleen nog even kijken waar en wanneer ik de auto eens een lekkere cleaner en wax beurt ga geven en de pomp nog even goed afstellen(staat nog iets te ruim naar mijn idee).
Update 28-08-2011
Ik had me vandaag (zondag) voor genomen om lekker te gaan werken aan de auto, dat is deels gelukt, gezien wat ik allemaal tegen kwam werd je er niet vrolijk van, kabels die samen gevoegd waren dmv een amp met wat ductape, schakelaars tussen kabels die daar niet tussen hoorden, ik had een mooie voorraad van amp's maar die is behoorlijk geslonken na vandaag,
Ik heb al wel het grootste gedeelte van de airco gedemonteerd (kabels) en de aftermarkt Cruise control er uitgehaald, en kwam daarbij een kabel voor de tellerbak tegen die niet geheel zuiver meer was dus die is zover mogelijk gevolgd en vernieuwd(en ik denk dat ik hiermee een groot gedeelte van mijn teller afwijking heb gevonden), nu moet ik alleen alles weer terug bouwen met de CT-906 op de plek waar deze hoort en dan van de week nog even lekker poetsen voor het lustrum feestje.
Al met al een productief dagje geweest en ben er zeer trots op dat het me allemaal lukt zonder iets te slopen hahaha.
Update 13-11-2011
We zijn weer een aantal weken verder, er is veel gedaan/gebeurd wat niet allemaal gemeld is, waarom niet zal je mischien denken, tja weinig tijd, niet aan denken, uitstellen geef het maar een naam/reden, maar kan je wel uit de droom helpen want ik had gewoon geen zin. hahahaha.
afgelopen tijd veel onderdelen en dingen verzameld die er nog op komen + een leuke storing verholpen door een slechte massa, verlichting knop aan ging alles uit en verlichting knop uit ging alles aan, vreemde situaties allemaal, maar goed een planning gemaakt met Jelmar om de M46 te verwissellen in een M90, helaas kon de wissel niet door gaan want je moet wel alles hebben, dus ook een Hydrolische koppelling en niet een kabel bediening, dus toen alleen maar de kat er onder weg geslepen en een rechte pijp er tussen gelast en wat stabilator stangen vervangen + een Turbo stay (thanks Jan-Geert voor die Tip) wat een verandering kan ik jullie melden, want in plaats van dat de auto recht uit in een bocht wil doet ze nu wat ik haar opdraag, en een heerlijk weg gedrag heeft ze gekregen.
Na nadere inspectie zijn er toch weer wat dingen aan het lijstje toegevoegd, waaronder n geheel nieuwe uitlaat van turbo tot eind demper, dempers zijn in een niet al te beste staat meer dus moet ik voor de volgende keuring het geheel vervangen, Dus er komt een wish list in mijn dagboek hahaha(wat een mafkees zal je wel denken maar dat klopt).
Dit weekend een lekker ritje gemaakt van bijna 700 kilometer en de D24T houd zich goed ze gaat zelfs steeds mooier en soepeler lopen(niet stiller want dat kan niet met een knikker motor) Heb lekker zitten genieten van de motor sommige stukken zelf de radio op stil en dan alleen maar het geluid van de motor (met op de achtergrond het geluid van het slechte wegdek in NL en BE) Bij Nordicar ga ik haar maar weer even lekker verwennen want dat heeft ze verdient, nieuwe olie + een filtertje waterpompje (voor de zekerheid want deze vertrouw ik niet meer) en een thermostaat vervangen zodat de kachel ook aan kan, nu zal je wel denken is die gek zonder kachel naar Belgie gereden, ja samen met mijn Vriendin zijn wij in de kou naar belgie gereden, waarom omdat de thermostaat open blijft staan dus motor word niet warm, kachelkraan is lek dus die is niet aangesloten en de kachel unit hang in 2 delen onder het dashboard, dus geen warmte jammer maar niet erg.
In Belgie staat bij mijn vader nog zijn vorige 940 met kapotte D24 motor, daar zat alles nog in wat ik nodig zou hebben of wil hebben, dus van het weekend mooi wezen slopen wat ik nodig had, de hydrolische koppeling met alles er op en eraan, kachelmotor unit en de aansturing daarvan, maar wat een werk en een zoek klus om dat te demonteren zeg, maar alles is mooi gelukt en we zijn weer veilig thuis gekomen.
op de terug weg volgens mij nog een bekende tegen gekomen van de club hier die haalde mij in en knipperde een paar keer met de richting aanwijzers heb even terug geknipperd(weet alleen niet meer of dat nou op de A27 was of de A6).
Update 31-01-2012
Zo inmiddels zijn we alweer een paar weken verder, en we zitten niet stil hoor, vanavond de Auto weg gebracht naar PUL motorrevisie Urk voor het stellen van de kleppen, als het goed is kan ik hem snel weer ophalen so finger's crossed.
Verder nog een aantal leuke dingen gehaald voor de bolide, waaronder zo goed als geel verlicht Front nu nog op zoek naar de Verstraler originele look van Volvo voor een leuke prijs, een Snowcap gevonden, en een alarmlicht schakelaar die je naast je achterruit verwarming kan plaatsen!,
Maar we hebben nog meer gescoord, een Turbo druk meter, olie druk meter, nu alleen nog wat verschillende sensor's monteren en de meters aan sluiten, alleen waar gaan we alles laten??? zoveel ruimte heb ik niet in de tellerbak, dat is nog een leuk klusje om een keer uit te gaan vogelen.
Update 02-02-2012
Aan het eind van de middag gisteren de 760 weer opgehaald, er waren maar 2 kleppen die een afwijking hadden wat in de gaten gehouden moet worden, ik zal hier onder even het lijstje neer zetten met de maten.
Cil 1 Uitlaat 40
Inlaat 25
Cil 2 Uitlaat 35-> is nu 40
Inlaat 50 ->is nu 25
Cil 3 Uitlaat 40
Inlaat 25
Cil 4 Uitlaat 40
Inlaat 25
Cil 5 Uitlaat 40
Inlaat 25
Cil 6 Uitlaat 45
Inlaat 25
Zijn volgens mij geen gekke dingen alleen Cillinder 2 moeten we in de gaten houden en Cillinder 6 de uitlaat verder was hij zeer te spreken over hoe de motor loopt en had hij als advies om komend jaar eens te kijken om de vacuumpomp te vervangen, Dat word dus nog een leuk bedrag dat ding,
Op de weg naar huis toe merkte ik echt een verschil, motor pakt veel beter op hij slaat snel aan en licht stil onder de kap te draaien, ik zal eens een filmpje maken en de link plaatsen.
Update van 24-02-2012
We zijn weer 22 dagen verder na de laatste update, Gisteren en vandaag weer wat met de auto bezig geweest, Kachel bedienig's unit omgewisseld voor een met werkende lampjes, De oude kon dus mooi als proef werkstuk dienen, en in de volksmond ook wel slopen genoemd, Er is mij eens verteld dat deze verlijmd zijn en dan bedoel ik de zwarte plaat die op het witte frame zit(waar dus de lampjes achter zitten) nadat ik met enige overtuigings krachten de knoppen er af heb gekregen, gewoon met liefde en rust werkt beter maar dit gaf wel een leuk effect die rond vliegende knoppen, Zelfs de kat vond ze wel interessant,
maar goed toen kwam ik er dus achter dat die zwarte plaat op zijn plek word gehouden door de draai knoppen en kun je dus de lampjes wisselen die overigens achter een blauw glaasje zitten die je er ook zo afschuift,
Ik heb dus mooi een hele tijd voor pietlut rond zitten kijken naar een kachel bediening met 2 werkende lampjes terwijl je het geheel zo uit elkaar kan nemen zonder schade aan te richten, Maar goed de boel is nu mooi verlicht.
hoe het overigens met de bedieningen zit met airco weet ik zo niet want dat ziet er weer wat ingewikkelder uit in mijn ogen.
Verder heb ik een Aftermarkt radio gemonteerd een mooie zwarte Pioneer met 4X50watt Mosphet versterker er in met een nieuw origineel radio frontje voor de aftermarkt radio's, het past als gegoten en ziet er ook weer netjes uit nu, nog 2 extra speaker's in de hoeden plank voor de helft gemonteerd want moet de zaag nog in de metalen plaat zetten zodat de magneet er door past, staat nu nog wat rommelig maar ook dat komt wel goed,
Heb nog het een en ander aan missende interieur delen gemonteerd zodat het ook wat netter afgewerkt staat zoals Volvo dat bedacht heeft,
Maar ben er nu wel achter dat mijn Kachelkraan lekt op het moment dat je de knop bedient, nu heb ik dit op gelost door de kraan ongeveer op half open te zetten en de kabel van de bedienig los heb gehaald het word nu wel warm in de auto dus het is beter dan helemaal niets maar het is ook maar tijdelijk tot ik een Originele kan monteren want ik stap zo langzaam aan af van de imitatie delen want ik heb er niets anders dan Ellende mee,
Afgelopen zomer ook nieuwe remschijven met blokken gemonteerd maar heb er spijt van dat het imitatie is want inmiddels zijn beide remschijven voor krom getrokken, wat geen fijn effect heeft als je rustig afremt en ik moet even die muis er tussen uit plukken want piepen doen ze ook best....
UPDATE 01-04-2012
Gisteren bij de jongens van Sallabas in Roozendaal geweest, ik had veel op de planning staan helaas was daar alleen maar de bak wissel en werkend krijgen gelukt Jammer maar het was niet anders.
Vandaag de neus eerst richting Kampen gezet want ik had een setje achter lichten gezien op MP die Ikke Mr Light Bleu wel gunde(vriendin lief iets minder maar werd na enige overtuiging wel enthousiast) het setje wel is waar imitatie maar in nieuw staat gekocht voor €25,- daar kon ik geen nee tegen zeggen,
Ik had nog net even tijd om een bakkie koffie naar binnen te werken en heb toen de neus richting Heerenveen gestuurd waar ik samen met Harm en even later ook met Gerben ook weer bijna alles voor elkaar hebben gekregen,
alleen de Turbo is nog niet gelukt want ik ben namelijk vergeten om enkele pakkingen te halen,
Het geen wat wel gebeurd is: motor olie gewisseld, olie van de M90 is gewisseld, olie van de achter-as bij gevuld(de keering zweet dus dat word nog eens vervangen), maar ik denk dat ik dan maar meteen de hele achter-as vervang voor een met een ratio van 3,51 , heb er nu 3,73 onder zitten,
Achter veren zijn ook vervangen voor verzwaarde veren van een 940 station en ik ben er tot nu toe nog erg positief over het lekkere strakke rij gedrag wat hij nu heeft.
Gerben heeft zich even bezig gehouden met de CC want die weigerde de laatste dagen dienst, terug weg dus lekker zitten genieten van den Diesel op de CC met een gangetje van 110 weer terug naar huis toe.
En je raad het al, Toen was het eerst tijd voor Koffie.
Update Zaterdag 23-06-2012
Er is weer het een en ander gebeurd de afgelopen tijd, Aller eerst heb ik vorige week de olie weer ververst want deze zat aan de 11.000 km dus werd het wel tijd, eerder deed ik de wissel bij 7.500 km maar ik had zo'n goed gevoel bij deze olie dat ik de 10.000 km wel durfde aan te houden, helaas kon ik niet eerder wisselen maar de olie voelde nog goed aan, heb ook een monster genomen en laten testen en de olie was nog goed van kwaliteit maar ik hou toch de 10.000 km aan voor het wisselen van de olie.
Voltmeter is geplaatst en de locatie voor de resterende fun meters is ook al bedacht, De lucht roosters in het midden van het dashboard gaan verdwijnen en daar ben ik nu een frame aan het maken voor 4 fun meters,
Nu valt dat nog even vies tegen want het mat zwarte kunststof wat ik had gekocht bleek er toch niet helemaal netjes in te passen en het afwerken viel tegen, dus niet helemaal naar mijn zin, Ik heb nu een tekening gemaakt en daarmee ga ik naar een bedrijf die metalen bewerkt en wil dan een aluminium frame maken die dan geanodisserd word waardoor je heel dicht in de buurt komt van het mat zwarte van Volvo,
Daarbij moet er dan ook een sleuf gat komen zodat ik er een stukje flexibel plexiglas in kan plaatsen voor het beschermen van de wijzers.
Bij de PKKK-dag afgelopen week een zwart half-leer interieur met Kunsstof delen aangeschaft wat er voor 98% helemaal in zit waar wij hier thuis zeer tevreden over zijn over de zit kwaliteit en de uitstraling want blauw is ook maar blauw hahahahaha.
Vandaag bij de lekstroomdag bij GeeJee de stoel verstelling werkend gekregen en de buitenste hoeken van de achterlichten zijn nu ook aan gesloten en werkend, daarbij ben ik weer op een idee gebracht door WillemV, namelijk een duplo lamp op de plek van het mistlicht zodat die ook brand met gewone verlichting en fel brand als je de mistlamp aanzet, dat word nog even proberen en testen of het ook werkt(het zal wel niet mogen maar er mag wel meer niet),
Ook vandaag eens goed naar de chrome teller-ringen gekeken en dat is toch ook wel erg aantrekkelijk want dat ziet er wel kek uit als je het mij vraagt hahaha.
Het word al met al steeds beter en mooier, de motor blijft het ook naar alle tevredenheid doen zelfs de M90 blijkt een zeer betrouwbare overbrenging te zijn die het na de olie wissel steeds beter gaat doen dus ook die gaat met de aankomende grote beurt weer ververst worden en dat kan ik iedereen aanraden om dat eens te doen als je het vermoeden hebt dat hij wat houterig en zwaar schakeld.
Update 21-06-2013.
We zijn alweer 1 jaar verder, wat gaat dat toch hard zeg.
maar Pake mag weer 2 jaar rond tokkelen met wat kleine advies puntjes voor de keuring van 30-06-2015, een fusee hoesje heeft wat kleine droogte scheurtjes, een remslang begint ook iets uit te drogen en de remblokken achter beginnen dun te worden, dus dat valt nog mee en zijn leuke kleine klusjes voor op een sleuteldag.
Nog even een foto'tje van Pake en Beppe...
In de ochtend genomen zo rond 04:45 uur ging toen net naar mijn werk toe.
Tot de volgende update!
Groeten Tom.
Wishlist/Too do List:
- Olie temp meter aansluiten(sensor nog aanschaffen).
- Olie druk meter aansluiten(sensor nog aanschaffen).
- Buitentemperatuur meter aansluiten(sensor nog aanschaffen).
- Amerikaanse koplampen, of toch maar origineel houden (twijfel Vind het allebij mooi )
- Spoiler op de koffer(in bezit nu nog spuiten), en ander spoiler werk rond om.
- Dakraam-rubber vervangen.(in bezit)
- Cillinder kop flowen.
- Nieuwe ramen rondom zonder krassen er in.
- Achter as met overbrenging van 3,51 (is nu 3,73)
- En mischien ooit nog eens opnieuw laten spuiten maar dat is toekomst muziek.
Wishlist gereed.
- Trubo druk meter zit er in en werkt.
- Nieuwe achter lichten gemonteerd nu met extra verlichting op de hoeken.
- CC gemonteerd en werkend.
- Afstands bediening gemonteerd en werkend.
- M90 bak gemonteerd en werkend.
- Voltmeter gemonteerd.
- Pennenbakje en Munten bakje gemonteerd.
- Zwart half leer met zwart kunststof gemonteerd(alleen nog een net Dashboard deel zien te vinden).