Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Automaatbak AW71L: Wanneer kan ik met een gerust hart constateren dat ie op is? - Update laatste posting -

Automaatbak AW71L: Wanneer kan ik met een gerust hart constateren dat ie op is? - Update laatste posting -

Automaatbak AW71L: Wanneer kan ik met een gerust hart constateren dat ie op is? - Update laatste posting -

- Ingediend door Baseman , op 15 jun 2011 - 40 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

De titel zegt eigenlijk al genoeg.

Ik heb een anderhalf geleden de automaat geflushed, een jaar geleden, dus een half jaar erna, is bij carlo Schmidt de automaat carter los geweest en stond er daarna op de opdrachtbon dat de automaatolie aan vervanging toe was.

Mijn automaat schakelt bij normaal optrekken, bij 2900 rpm van 1 naar 2, en als ik mijn voet hetzelfde laat staan, bij 4400 rpm naar 3.
Meestal lift ik, om hem eerder te laten schakelen.
Van 3 naar 4 gaat bijna altijd netjes.
Van 4 naar lock-up werkt ook, bij 102 km/h mits voorzichtig rijdend, anders bij ergens 107 km/h, hoewel ik soms merk, dat ie koud bij 100km/h uit de lockup schiet en terugschakelt naar 3, terwijl daar naar mijn idee geen reden voor is.
Normaal blijft ie pingelen tussen 3 en 4 bij 80-85 km/h (wat overigens in Nederland enorm irritant is, maar dat terzijde)

Kickdown staat volgens mij goed afgesteld.

Hij trekt verder uitstekend, stall-speed-test heb ik nog niet gedaan.

De vraag is dus, is ie met 468 duzend km eindelijk aan revisie toe, of vervanging?

Wat zijn eigenlijk de slijtage onderdelen in een automaat, behalve de frictieplaten?

(Ik zal proberen er een keer een filmpje van te maken.)

Done:

Dit is op de A59, rijdend rond de 105, met ingeschakelde lockup, die er zodra ik gas geeft af schiet en de bak schakelt terug naar drie en pas na heel lang nadenken, bedenkt ie dat bij 4500 rpm, de 4 ook best eens een idee kan zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=XhE5h-ir8tI

 

Dan nog een stukje vanaf stilstand.
Vanaf 0 tot ergens bijna 80, waarbij de automaat in het geheel niet naar 3 schakelt, maar in twee blijft hangen.
Overigens ook een end boven de 3000 pas in 2 schiet.
Ik heb zelf niet het idee dat ik erg hard trap, maar wellicht is heb ik bij hard trappen een andere maatstaf.

http://www.youtube.com/watch?v=5gndOQcXSD0

 

- UPDATE 14 juli 2011 -
Mail van de Volvo dealer gehad, met de prijzen van de te vervangen onderdelen:
Balletjes en verenset met nummer 270159 en kost € 5.85
De set met pakkingen zou zijn 271295 en kost € 32.20
Valt nog wel mee dan dus, eigenlijk.
Nou nog twee dagen vrij....;-)

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Rob Hiemstra
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.