Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/KOPPAKKING 960 1996 ESTATE PRINS VSI 3 LTR.

KOPPAKKING 960 1996 ESTATE PRINS VSI 3 LTR.

KOPPAKKING 960 1996 ESTATE PRINS VSI 3 LTR.

- Ingediend door volvotje , op 6 jun 2011 - 9 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Beste medeforummers,

Mijn auto vertoont al geruime tijd alle verschijnselen van een lekke koppakking die steeds erger worden, zoals koelwaterverlies,s-morgens wel goed starten maar de eerste 10 seconden op 5 cilinders lopen, onder het rijden soms niet lekker doorlopen maar met horten en stoten, en keiharde waterslang. Momenteel heb ik er tijd voor en ondanks dat ik het nog nooit gedaan heb toch maar de stoute schoenen aangetrokken en er vanmorgen aan begonnen. Nu is de kop eraf en wat schetst mijn verbazing, de koppakking ziet er uit als nieuw er is totaal geen beschadiging hoe klein ook te ontdekken.

Ik heb de koppakking laten zien aan een monteur van een garagebedrijf bij mij in de buurt en die kon ook geen abnormaliteiten ontdekken wel was aan de cilinderkop te zien dat hij al eens meer verwijderd is geweest, er zitten bij deze kop enkele, hoe moet ik het noemen, uitstulpingen die ervoor bedoeld zijn om wanneer dfe kopbouten verwijderd zijn, een makkelijk houvast te hebben om de kop te lichten. Aan deze uitstulpingen is duidelijk te zien dat er enig kracht op is uitgeoefend. Op advies van deze monteur laat ik de kop morgen afpersen om er zeker van te zijn dat hij niet gescheurd is, anders zal het einde verhaal zijn voor deze kop. Er  moet in ieder geval iets aan de hand zijn want alle cilinders zien er goed uit op een na. de 4e cilinder van de voorkant gezien, is behoorlijk zwart (roet) evenals de bijbehorende bougie. Dit sterkt mijn vermoeden van een gescheurde kop. Nu heb ik een compleet ingevuld onderhoudsboekje bij deze auto notabene door Volvodealers (Belgisch) maar in dit boekje wordt nergens niet gesproken van evt. verwijdering van de cilinderkop.

Ik heb op internet gezocht naar een cilinderkop en ik heb er een gevonden voor het geval dat ik morgen een negatief bericht krijg van mijnheer de "afperser", maar hier heb ik toch een probleempje mee. Op het stickertje op het distr. deksel staat als motornr. B6304S, en de aangeboden kop heeft als motornr. B6304FS, kan ik deze kop toch gebruiken en zoja wat is dan het verschil?

Ergens hier op het forum staat een verklaring van de verschillende cijfer- en lettercombinaties van het VIN-nr.. Ik heb dat nr. van mijn auto eens gecontroleerd. Ergens in dat nr. staat de code 95, en die zou staan voor motorcode B6304S TWC, waar staan de letters TWC voor?

Grtn

Henk Brekelmans

 

 

 

 

 

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • Godspeed
  • Ton
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.