Diesel, verstuiver brandplaatje wil er niet uit.
Diesel, verstuiver brandplaatje wil er niet uit.
Hallo Volvisti,
Vandaag bij Nordicar op de sleuteldag geweest, her en der kleinschalig geholpen en gekeken, maar natuurlijk ook eventjes met de Diesel bezig geweest.
Liep (en loopt helaas nog steeds) niet helemaal zoals het hoort, dus nog maar even rondgekeken, maar alles lijkt goed te zijn..
Naja, dan de verstuivers er maar uit...
Leuk genoeg, stond er een 240 Diesel slopertje bij hun op het terrein, waar nog aardig nieuwe verstuivers in zaten (1 maand oud) en die mocht ik er wel uit halen, om te gebruiken en te zien of mijn blokje dan beter liep, naja, zo gezegd zo gedaan.
Eerst dus alle verstuivers en brandplaatjes uit het 240 blok gehaald, en toen op naar mijn eigen (die in de tussentijd wat had kunnen afkoelen)
Dynamo-vasthoud-bout zat in de weg, die dus maar even weggehaald en een gigantische lange dop 27 over de verstuiver en de ratel erop.
Kwam gelukkig wel los.
Maarja..onder nummer 1 zat een hele hoop rotzooi,terwijl dat bij de Diesel in het 240'je niet zo was, bakken met roet, tussen de verstuiver en het brandplaatje, de verstuiver was dus helemaal verstopt, door zijn eigen roet.
Dus flink boenen om het schoon te krijgen en proberen het brandplaatje eruit te krijgen...nou..absoluut niet..die zat en zit er nog steeds HARTSTIKKE vast in.
Een dik uur bezig geweest met het brandplaatje..maar nee...monteurs van Nordicar erbij...lukte het ook niet...zeiden op een gegeven moment "maak maar schoon, en druk die verstuiver er weer in..lekker laten zitten dat brandplaatje".
Tja..niet leuk dus.
Naja, nummer 2 maar los, die was goed en mooi schoon, nummer 3 maar los, ook mooi en schoon.
Dat is dus wel fijn.
In die drie,dus een ""nieuwe"" verstuiver geplaatst met in 2 cilinders een ander brandplaatje.
Nummer 4,5 en 6 nog maar even laten zitten, die zitten zo verstopt onder allerlei leidingwerk en het was gigantisch zwete in de hete zon.
Klaar dus maar, alles weer inmekaar en ff starten.
Het heeft zowiezo geholpen, hij loopt beter, maar het hikje zit er nog steeds in...
Not amused dus.
Van de week 4,5 en 6 maar eens eruit zien te bungelen, en ff bij de AMH vragen naar zo'n "verstuiver dop 27" voor op de ratel. :)
Maar..bij cilinder nummer 1 is het dus zowiezo fout.
Er zit ruimte tussen de verstuiver en het brandplaatje, wat na verloop van tijd word opgevuld door roet, en hij dus niet meer meedoet.
Dat er ruimte tussen zit, houd ook al in, dat ie zowiezo niet lekker "verbrand" en dus slecht meedoet.
Hoe, ga ik nou dit brandplaatje eruit halen?
Hij houdt trouwens nog steeds op bij de 3500 toeren, dan is het "hik-hik-hik-hik-hik-hik" en hoger wil die niet.
Nummer 1 doet dus zowiezo slecht tot-niet mee, nummer 4,5 en 6 zijn Nog onbekend, maar nummer 2 en 3 zijn goed.
Groeten,
Gerben