Voorste dak zit erin, nu ook afgewerkt, nu wel. - UPDATE -
24/05
2011Voorste dak zit erin, nu ook afgewerkt, nu wel. - UPDATE -
Gisteravond om half acht met de dremel naar buiten, lijntje stond al op het dak......
De zaag erin.
Vreemd genoeg denk je dan, als je er een snee in maakt, dat je nog terug kan en pas als de hele rechthoek eruit ligt denk je, okay, nu kan ik niet meer terug.
Nee, met een sleuf in je dak nog wel.....uhu.
Maar goed, hieronder wat foto's van het kale dak, binnenkant.
Foto, genomen vanaf de asbak, zeg maar:
Foto van de SIPS balk aansluiting B-stijl:
Foto van de SIPS balk aansluiting aan de C-stijl:
En blijkbaar zit er ook eentje in de kofferbak, midden tussen de twee achter-zij-ruiten:
Tekeningetje met maten heb ik ook, alleen lastig referentiepunten te vinden, maar goed, dat komt later.
Dak zit er dus inmiddels in, geplakt en wel maar was wat te donker voor de foto, dus die ga ik straks even maken.
Wordt vervolgd, of eigenlijk, aangevuld.
Update:
Dak zit er in, en is afgewerkt aan de binnenkant..
Helaas is het op de foto's niet zo heel goed te zien, maar toch:
Foto vanaf de asbak naar boven genomen:
Foto van de buitenkant (en ja, dat kitrolletje gaat er nog af, als ie uitgehard is)
Foto vanaf de bijrijdersdeur.
Helaas heb ik me versneden, en zit er een ieniemienie stukje hemel bekleding niet goed, waardoor het net onder het randje door komt.
Nu wilde ik die hemel toch al een keer antraciet, dus nu heb ik er een goede reden voor...;-)
Al met al, ben ik best tevreden.
Nu de vraag of dat glazen paneel eruit kan, dan kan ik de geleiding een keer schoonmaken.....;-)
-UPDATE 28 mei 2011 -
Na een dak of wat met een knipperend ECC lampje te hebben gereden, kon ik het niet laten een oplossing te zoeken voor de ontbrekende sensor, die normaal in de lichtunit zit, die nu dus niet meer past.
Ik heb daartoe een gaatje in de behuizing van de standaard Webasto unit, in de bodemplaat, en een gaatje gefreesd in het 'glaasje' van de unit.
Daar paste precies het ECC sensortje in, na wat vijlwerk paste de hele unit in zijn geheel weer in de schuifdakrand.
Omdat er in het originele unitje een soort schuim zat, vermoedelijk ter demping, heb ik dat ook maar terug gezet.
Al met al, ziet het er behoorlijk naar tevredenheid uit:
Een schakeling om hem in een keer dicht te doen, houdcontact of auto-close, heb ik maar gelaten voor wat het is, na 3 uur gepruts.
Dus, ben er klaar mee, op naar het volgende dakje...;-)
Bijlage | Afmetingen |
---|---|
IMG_9240tn.JPG | 63.59 KB |
IMG_9241tn.JPG | 64.16 KB |
IMG_9242tn.JPG | 64.22 KB |
IMG_9243tn.JPG | 61.57 KB |
IMG_9244tn.JPG | 36.08 KB |
IMG_9245tn.JPG | 38.72 KB |
IMG_9246tn.JPG | 73.87 KB |
IMAG0011.jpg | 202.2 KB |