Thermostaat gedoe.(probleem lijkt opgelost)
Thermostaat gedoe.(probleem lijkt opgelost)
Hallo Volvisti,
De temperatuurmeter van de Diesel blijft voorbij het midden gaan (een paar MM).
En zodra hij voorbij het midden gaat, worden beide slangen (boven en onder) behoorlijk hard.
De onderste slang blijft koud, de bovenste slang word laaiend heet.
Zet ik de kachel op vol-vermogen en op max-warmte, dan blijft de wijzer mooi in het midden, en worden de slangen NIET hard.
Ga ik rijden zonder thermostaat, dan komt de meter niet voorbij de kwart, ook hierbij word er GEEN druk opgebouwd en zijn de slangen NIET hard.
Heb nu al 2 NIEUWE thermostaten erin gedrukt en de boel flink doorgespoeld en schoongemaakt...
Het punt is, hij word naar mijn TE warm met thermostaat, en gaat dan druk op bouwen.
Thermostaat zit er in op volgens de "instructie" (zie plaatje hieronder)
Ik snap dr niks meer van.
Het probleem ligt dus bij de thermostaat.
Ook dat de onderste slang koud blijft met thermostaat vind ik "vreemd"
Zonder thermostaat word die wel warm.
Groeten,
Gerben