Nieuwe radiateur, additieven of anders?
Nieuwe radiateur, additieven of anders?
Na aankoop van een nieuw huis, vervolgens grootschalige verbouwing en verhuizing is het tijd voor de Volvo. Eerste actie: stabilisatorstangen vervangen en de stabilisatierubbers. (@Timen: dank voor naamgeving op een eerdere post;-)) Lekker om weer zo met de Volvo bezig te zijn. Al bezig zag ik al een paar andere klussen. Ogenschijlijk versleten rubbers van volgens mij de draagarm (kan het mis hebben, maar bericht hier later nog wel over dit onderdeel inderdaad de draagarm is ;-)).
Ander punt dat ik zag was een lekkende radiator. Lekkagesnelheid: in twee weken tijd van "vol" naar "half vol". Vraag is wat wijsheid is om dit op te lossen. Ik heb sterk de overtuiging dat op de rand lekt op aansluiting tussen twee delen van de radiateur(zie omcircelde deel foto) nabij het aftappunt. Corrosie lijkt de oorzaak, waardoor langzaam de koelvloeistof doorsijpelt. Is dit reden voor een nieuwe radiateur, of zit op deze aansluiting misschien een pakking en kan deze worden vervangen? Of bieden alternatieven met additieven een oplossing?
Wie-o-wie heeft ervaring hiermee?
Dank en groeten,
Starly