Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/uitlijning voor gevorderden

uitlijning voor gevorderden

uitlijning voor gevorderden

- Ingediend door Chris B
Lid
, op 13 mei 2011
- 11 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hopelijk zijn er hier een paar mensen die me op weg kunnen helpen...

sinds dat ik de auto heb is er een aantal keren gewerkt aan de voorwielophanging, voornamelijk omdat de rubbers versleten waren en later ivm fusees. Alles is dus vervangen.

Iedere keer is de wegligging er wel op vooruit gegaan maar nog steeds is de huidige 940 nog niet zo stabiel en rustig als de vorige. Met name wielvlucht en askanteling aan de voorzijde zijn niet goed en de laatste keer kreeg ik zelfs te horen dat mijn achteras er scheef onder zou zitten!

Nu heb ik bij deze post de twee laatste uitlijnrapportjes gevoegd. Ik zit dus met het volgende:

1) zit mijn achteras er scheef onder? Kan ik dat ook zelf controleren?

2) Wat kan ik doen om de voorzijde goed te krijgen, wielvlucht en askanteling zijn namelijk niet stelbaar bij de 940. Met de wielvlucht rechts ben ik vorig jaar al bezig geweest door de gaten wat op te boren. Deze was namelijk -0,33 graden.

Daarnaast ben ik met de auto bij twee schadeherstellers geweest om te onderzoeken of de auto misschien een schadegeval was. Dit blijkt gelukkig niet zo te zijn...

Ben benieuwd, zou graag een 100% strak sturende 940 willen hebben.

Gr. Chris

Edit: na de laatste lessen natuurlijk wel even de topictitel corrigeren...

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • 1up
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2894 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.