Voorbereiding Sleuteldag Nordicar
Voorbereiding Sleuteldag Nordicar
Beste mensen,
Over een klein maandje ben ik van plan mijn auto zomervakantieklaar te gaan maken op de sleuteldag bij Nordicar. Daar ga ik dan de D-riem en de ontsteking aanpakken. Voor die tijd ga ik me nog even goed inlezen in het vervangen van de riem om zo hopelijk wat meer zelf te kunnen sleutelen en wat minder hulp nodig te hebben dan bij de vorige sleuteldag.
Op de vorige sleuteldag zagen we dat de verdeelkap z'n einde nadert en dat er ook wat olie in stond, dus ik ga die o-ring, de verdeelkap in de rotor vervangen.
Nu is het zo dat de motor stationair niet helemaal lekker loopt, vooral de automaat in de D staat en ik mijn voet op het rempedaal heb zakt de motor in toeren en ligt die flink te schudden waardoor de hele auto mee trilt, ook hoor je dan een zacht zeurend geluid. Ik heb de auto al eens in de D gezet met de handrem er op en ben toen een rondje rond de auto gelopen, maar je lijkt het binnen meer te horen dan buiten. Het lijkt echter niet van de brandstofpomp onder de bijrijdersstoel vandaan te komen, maar meer van achter het dashboard..
Mijn vraag: Kan dit komen door de verdeelkap/rotor/olie in de kap, of is er een kans dat als ik deze vervangen heb dit nog steeds aanwezig is, en zo ja, wat kunnen dan de andere oorzaken zijn? Het geluid en ook de trilling is weg als ik een heel klein beetje gas geef zodat de motor weer op normale toeren komt.
Kleppen hebben we vorige keer gesteld, verder sloot er 1 bougiekabel niet meer lekker aan, dus misschien tijd om die allemaal ook eens te vervangen?
Is het dan handig om de kabel naar de bobine ook meteen mee te nemen? Bougies zelf heb ik er een half jaartje terug nieuw in gedraaid.
Als laatste heb ik voor mezelf een kostenplaatje gemaakt, zouden jullie er even naar kunnen kijken of dit een beetje is wat ik kan verwachten of dat ik ergens fout zit?
- D-riem 30
- Spanrol 20
- Boudiekabels 45
- Bobinekabel 10
- Rotor 10
- Verdeelkap 40
- O-ring 5
- Brandstoffilter 15
Alvast bedankt!
Edit: Nog een vraagje, mijn benzinemeter werkt voor geen meter meer, zwabbert willekeurig. Moet ik dit zoeken bij de vlotter, en zo ja, een nieuwe er in of kan je hier iets wat soepeler aan maken of iets dergelijks?