Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/automatische versnellingsbank 940 versleten?

automatische versnellingsbank 940 versleten?

automatische versnellingsbank 940 versleten?

- Ingediend door fitous , op 30 apr 2011 - 4 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Bij een recente APK keuring (overigens zonder problemen) bij de Volvo specialist heeft deze mij meegedeeld dat de automatische versnellingsbak van mijn 940 ESTATE LPT 1996 470.000 km zijn langste tijd heeft gehad.

Symptomen: 6 maanden geleden is de ATF vervangen (+ versnellingsbak gespoeld) en deze is nu alweer grijs i.p.v. oranjerood (maar ruikt niet verbrand) en opschakelen gebeurt volgens garagist pas bij (te) hoge toerentallen. Ter informatie: bij normaal optrekken vanuit stilstand gebeurt opschakelen rond 3000 toeren (hij valt dan terug naar ca. 2300 toeren).

Ik heb zelf overigens geen klachten over de automaat, maar heb geen vergelijkingsmateriaal en rijd pas ca. 30.000 km in deze auto. Heb wel gemerkt dat hij, zwaar aangeladen in de bergen, bij stevige hellingshoeken soms een raspend geluid maakt. Ook dat gegeven wordt door mijn garagist in verband gebracht met een versleten versnellingsbak. Anderen zeggen dat dit komt door een slap tussenaslager of een speling in de kruiskoppeling.

Mijn vraag: klopt de analyse van mijn garage? Hoe weet ik zeker wat de toestand van de versnellingsbak is? Hoe ziet de toekomst eruit? (Revisie kost minstens EURO 2000, hetgeen voor mij einde oefening zou betekenen).

Veel dank voor jullie inzichten.

Groet, Wim

Lidnummer 1152

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • powerflux
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2894 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.