Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van Baseman/Turbo vervangen, bleek toch wel nodig.

Turbo vervangen, bleek toch wel nodig.

12/04

2011

Turbo vervangen, bleek toch wel nodig.

- Ingediend door Baseman , op 12 apr 2011 - 12 Reacties -

Mij viel op dat ie nogal moeite kreeg met vasthouden van turbodruk, trok wel, maar duurde lang voor ie op gang kwam en ondanks de MBC, verwachtte ik er meer van.

Nu had ik een maandje geleden (ofzo) een totaal verrotte 13c ontvangen en hem soort van gereviseerd.
Het turbinehuis was in prima staat en de rest, na vervanging, ook.
Ik had inmiddels ook mijn flexibele olie en koelwaterslangen binnen dus heb hem er gisteravond maar eens op gezet.

Inspectie van de oude, leert, dat er een reden was voor minder presteren, zoals hieronder te zien is.

Dus, weer een turbinehuis van een 13c op de schroothoop, jammer.
Ik denk wel, dat ik hem ga vernieuwen, maar dat is dan weer voor de langere termijn.

Enfin, de testrit gisteren, nadat ie ongeveer 15 minuten had warmgedraaid, stationair, waarbij zelfs binnen bij ons bijna de rookmelder af ging (van de overtollige olie op de behuizing) bleek dat ie helemaal geen druk opbouwd.
Jammer.

Gelukkig weet ik wel waarom, want de stang van de WGA zit er niet op en de Wastegate stond gewoon open.
Enfin, net vastgezet, en als de gelegenheid zich straks voordoet, zal ik hem nog eens testen.

Lekker klusje, 3,5 uur over gedaan (zat een draadeind vast in de uitlaatkant van de turbo en een dolle bout in mijn uitlaatspruitstuk)

Kilometerstand: 483.298

Kosten:
- Revisieset: 51 euro
- Slangenset: 37 euro
- helaas inklaring/douane/BTW: 32 euro

Nou maar hopen dat het de moeite waard was.

BijlageAfmetingen
BijlageAfmetingen
Afbeeldingspictogram IMG_9124tn.JPG71.75 KB
Afbeeldingspictogram IMG_9125tn.JPG74.76 KB
  • blog van Baseman
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Profiel

Baseman
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025
  • volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde
    26 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.