Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Foto of tekening van mechanische brandstof pomp aandrijving B230K

Foto of tekening van mechanische brandstof pomp aandrijving B230K

Foto of tekening van mechanische brandstof pomp aandrijving B230K

- Ingediend door LHOsinga
LidErelid
, op 24 mrt 2011
- 12 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Heren,

Het wordt weer mooi hobbyweer Stoer en ik ben nog steeds aan het bekijken hoe ik mijn hobby auto (740 GL automaat, modeljaar 1987, B230K( geen Heron), Pierburg 2B7 carburateur, dus geen brandstofcomputer) weer betrouwbaar aan het rijden kan krijgen. Vanaf augustus 2011 is de auto belastingvrij en heb ik zin om er weer mee te gaan toeren.

Zoals velen weten houdt de motor van mijn auto na verloop van een aantal kilometers er mee op Huilen. Het heeft dus iets met het opwarmen te maken. Met Peter Vrakking heb ik vele testritten en brainstorms gehad. We denken inmiddels het volgende:

Omdat de benzineslangetjes rond de carb zijn vervangen door transparante exemplaren, kunnen we zien dat de brandstof, zodra de motor is afgeslagen, niet meer bij de carb-ingang komt. We DENKEN dat de mechanische brandstofpomp na opwarming niet meer wordt aangedreven door een as in het motorblok. De brandstofpomp is splinterniew, overigens, dus daaraan zal het niet liggen. De carb is na ongeveer 200000 km (in 2001, dus na 15 jaar) vervangen voor een nieuw exemplaar.

Wie heeft een (explosie-) tekening of detailfoto's van de aandrijving van een dergelijke mechanische pomp in de B230 motoren?

Groet, Lieme Huib

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2894 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.