Foto of tekening van mechanische brandstof pomp aandrijving B230K
Foto of tekening van mechanische brandstof pomp aandrijving B230K
Heren,
Het wordt weer mooi hobbyweer en ik ben nog steeds aan het bekijken hoe ik mijn hobby auto (740 GL automaat, modeljaar 1987, B230K( geen Heron), Pierburg 2B7 carburateur, dus geen brandstofcomputer) weer betrouwbaar aan het rijden kan krijgen. Vanaf augustus 2011 is de auto belastingvrij en heb ik zin om er weer mee te gaan toeren.
Zoals velen weten houdt de motor van mijn auto na verloop van een aantal kilometers er mee op . Het heeft dus iets met het opwarmen te maken. Met Peter Vrakking heb ik vele testritten en brainstorms gehad. We denken inmiddels het volgende:
Omdat de benzineslangetjes rond de carb zijn vervangen door transparante exemplaren, kunnen we zien dat de brandstof, zodra de motor is afgeslagen, niet meer bij de carb-ingang komt. We DENKEN dat de mechanische brandstofpomp na opwarming niet meer wordt aangedreven door een as in het motorblok. De brandstofpomp is splinterniew, overigens, dus daaraan zal het niet liggen. De carb is na ongeveer 200000 km (in 2001, dus na 15 jaar) vervangen voor een nieuw exemplaar.
Wie heeft een (explosie-) tekening of detailfoto's van de aandrijving van een dergelijke mechanische pomp in de B230 motoren?
Groet, Lieme Huib