960 16VT
960 16VT
Hoi,
Ik ben de laatste tijd wat aan het knutselen geweest aan mijn 960 van 1991 met B204FT. Ik had door het afbreken van de poelie van de oliepomp 16 kromme kleppen en krukaspoelie stuk.
Ik heb dit alles kunnen oplossen door gebruik te maken van mijn donor auto en wat nieuwe onderdelen. Ondanks dat de opbouw meerdere weken in beslag heeft genomen, vooral door tijdgebrek en het niet wanhopig nodig hebben van de wagen, is alles toch goed gegaan.
Vorige week was dan alles klaar, kleine testrit gemaakt en alles was ok. Dan had ik afgelopen maandag toch de auto nodig om onze zoon te gaan afhalen na zijn eerste schooldag dus dacht ik zondagavond even een iets wat langere rit te maken om de batterij ook wat extra te laden en zeker te zijn dat alles goed was. Ik maak een rit van ongeveer 15 km en besluit dat alles ok lijkt en rij terug richting huis, de snelheid liep daarbij even op tot ongeveer 190 km/u (makkelijk haalbaar voor zo'n wagen), plots valt de auto uit. Ik start opnieuw, compressie lijkt goed (ben ik al blij om) maar de auto slaat niet meer aan. Ik laat me komen slepen en kom later tot de conclusie dat ik geen benzine of ontsteking meer heb. Na controle blijkt zekering 31 gesprongen dus steek ik een springzekering maar bij het aanzetten van het contact springt deze terug uit,wordt even vanalles geprobeerd, nieuwe vliegwielsensor, nieuwe bobine, nieuwe onstekingsunit (powerstage), nieuwe benzinepomp, niets lijkt te helpen.
De zekering blijft na het wisselen van de pomp wel op bij contact en starten kan en slaat aan, maar na 5 sec draaien springt de zekering weer uit. Heb ik even rechtstreeks stroom op de pomp gezet met een zekering ertussen, motor slaat weer aan maar de zekering 31 springt weer na 5 sec zekering op rechtstreekse kabel blijft goed, bekabeling van de benzinepomp lijkt dus ok.
Hier ben ik intussen gestrand en weet me even niet meer waar ik moet gaan zoeken.
Graag ideeen en bedenkingen?
Groeten Joris